Commercial Consument en Veiligheid niet over fatsoensgrenzen


De Reclame Code Commissie heeft een groot aantal klachten ontvangen over de commercial, waarin wordt gewaarschuwd voor het risico van een valpartij door kinderen vanaf hoogte in en rondom het huis. De klagers stoorden zich met name aan het feit dat bij de reclame gebruik is gemaakt van het muzieknummer ‘Tears in heaven’ van Eric Clapton, dat hij heeft geschreven nadat zijn zoon door een valpartij om het leven was gekomen. De klagers achten het gebruik van dit lied in strijd met de goede smaak en de goede zeden. Overigens verleende Eric Clapton zijn medewerking aan deze campagne. De klachten zijn voorgelegd aan de voorzitter van de Reclame Code Commissie.
"Bij de beantwoording van de vraag of een reclame-uiting nodeloos kwetsend is of in strijd met criteria zoals de goede smaak of het fatsoen stelt de Reclame Code Commissie zich terughoudend op, gelet op het subjectieve karakter van die criteria,"aldus de voorzitter.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe website www.valwijzer.nl bevat feitelijke informatie en kan naar het oordeel van de voorzitter niet worden aangemerkt als een reclame-uiting. Daarom acht de Commissie zich niet bevoegd daarover te oordelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid