Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercial Consument en Veiligheid niet over fatsoensgrenzen

De klachten rondom een tv-commercial van Consument en Veiligheid die waarschuwt voor gevaarlijke valpartijen bij kinderen, leiden niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie heeft een groot aantal klachten ontvangen over de commercial, waarin wordt gewaarschuwd voor het risico van een valpartij door kinderen vanaf hoogte in en rondom het huis. De klagers stoorden zich met name aan het feit dat bij de reclame gebruik is gemaakt van het muzieknummer ‘Tears in heaven’ van Eric Clapton, dat hij heeft geschreven nadat zijn zoon door een valpartij om het leven was gekomen. De klagers achten het gebruik van dit lied in strijd met de goede smaak en de goede zeden. Overigens verleende Eric Clapton zijn medewerking aan deze campagne. De klachten zijn voorgelegd aan de voorzitter van de Reclame Code Commissie.

related partner content for mobile comes here

"Bij de beantwoording van de vraag of een reclame-uiting nodeloos kwetsend is of in strijd met criteria zoals de goede smaak of het fatsoen stelt de Reclame Code Commissie zich terughoudend op, gelet op het subjectieve karakter van die criteria,"aldus de voorzitter.

De website bevat feitelijke informatie en kan naar het oordeel van de voorzitter niet worden aangemerkt als een reclame-uiting. Daarom acht de Commissie zich niet bevoegd daarover te oordelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in