Overslaan en naar de inhoud gaan

Vraaggedrag KLM klanten verrassend.

KLM heeft op haar website een zoekbox geplaatst waarmee bezoekers in hun eigen woorden kunnen zoeken naar informatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het afgelopen kwartaal is bijgehouden wat voor vragen de bezoekers zoal intikten en daarvan heeft KLM vandaag de leukste vragen bekend gemaakt, hieronder het lijstje;

related partner content for mobile comes here

1) Wat kost het om een sjoelbak mee te nemen van Amsterdan naar San Francisco?
2) Geldt er een toeslag voor het gebruik van KLM zuurstof?
3) Ik heb nog nooit gevlogen; Zou ik vliegangst hebben?
4) Waar moet ik naar toe op vakantie; heeft u tips?
5) Kan ik in de business class een jeans dragen?

Natuurlijk heeft KLM naast deze vragen ook serieuze vragen ontvangen van uit deze nieuwe tool. Die overigens door Q-go geïmplementeerd werd. KLM gebruikt het zoekgedrag van haar site bezoekers om de koopsignalen beter te kunnen impelementeren en op deze manier de online omzet te verhogen. Daarnaast worden de zoektermen gebruikt om de site aan te passen. Zoekwoorden die veel gebruikt worden komen op de site ook weer terug. Op deze manier zorg KLM voor een betere beleving van de klant en hoopt zij de service te verbeteren. Hierdoor hoeven klanten minder vaak de service desk van de vliegtuigmaatschappij te bellen en verbetert de gebruikerservaring.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in