Overslaan en naar de inhoud gaan

Kredietcrisis: consumenten vergelijken vaker prijzen

De kredietcrisis zorgt ervoor dat consumenten nog meer op vergelijkingsites checken waar ze een product voor de laagste prijs kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergelijkingssite Prijsvergelijk.nl heeft op dit moment 25 procent meer bezoekers dan in de maanden voor de kredietcrisis, zo meldt Prijsvergelijk.nl zelf.

related partner content for mobile comes here

Maar deze site is niet de enige die de bezoekersaantallen ziet stijgen. De trend is ook te zien bij andere vergelijkingssites. Naar verwachting zal het aantal bezoekers tijdens de economische recessie verder blijven stijgen. Een belangrijke oorzaak van de stijging ligt in het feit dat consumenten prijsbewuster worden in onzekere tijden.

Grote stijgers op het gebied van vergelijking zijn huishoudelijke artikelen zoals koelkasten en koffieapparaten, die een stijging laten zien van 15 procent. Ook prijzen van luxe goederen zoals lcd-televisies worden ruim 10 procent meer vergeleken dan in de maanden voor de economische recessie. De stijging van het aantal vergelijkingen van lcd-televisies ligt vooral in het feit dat mensen nog steeds hun traditionele televisie vervangen door een ruimtebesparende lcd-televisie met een betere beeldkwaliteit, meent Prijsvergelijk.nl.
Vakanties populair

Niet alleen consumptiegoederen laten een sterke stijging zien, ook financiële producten en vakanties zijn populair. De stijging van het online zoeken naar vakanties blijkt ook uit recent onderzoek van het onderzoeksbureau Jungle Minds, welke een stijging van meer dan 30 procent rapporteerde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in