Kredietcrisis: consumenten vergelijken vaker prijzen
Vergelijkingssite Prijsvergelijk.nl heeft op dit moment 25 procent meer bezoekers dan in de maanden voor de kredietcrisis, zo meldt Prijsvergelijk.nl zelf.
Maar deze site is niet de enige die de bezoekersaantallen ziet stijgen. De trend is ook te zien bij andere vergelijkingssites. Naar verwachting zal het aantal bezoekers tijdens de economische recessie verder blijven stijgen. Een belangrijke oorzaak van de stijging ligt in het feit dat consumenten prijsbewuster worden in onzekere tijden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Grote stijgers op het gebied van vergelijking zijn huishoudelijke artikelen zoals koelkasten en koffieapparaten, die een stijging laten zien van 15 procent. Ook prijzen van luxe goederen zoals lcd-televisies worden ruim 10 procent meer vergeleken dan in de maanden voor de economische recessie. De stijging van het aantal vergelijkingen van lcd-televisies ligt vooral in het feit dat mensen nog steeds hun traditionele televisie vervangen door een ruimtebesparende lcd-televisie met een betere beeldkwaliteit, meent Prijsvergelijk.nl.
Vakanties populair
Niet alleen consumptiegoederen laten een sterke stijging zien, ook financiële producten en vakanties zijn populair. De stijging van het online zoeken naar vakanties blijkt ook uit recent onderzoek van het onderzoeksbureau Jungle Minds, welke een stijging van meer dan 30 procent rapporteerde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid