Overslaan en naar de inhoud gaan

De identiteit van horrorfilmfestival Imagine draait om ‘weirdness’

‘Weirdness laat je op een andere manier naar het leven kijken’, aldus bureau KesselsKramer.
imagine campagne
'Weirde' outdoorcampagne van Imagine
imagine campagne
'Weirde' outdoorcampagne van Imagine

Een wasmachine als je beste vriend, 150 vierkante meter bloed of een gewonde vogel als psycholoog – enkele onderwerpen die de revue passeren in de films van het Imagine Fantastic Film Festival. KesselsKramer ontwikkelde de nieuwe identiteit voor dit filmfestival waarbij het draait om weirdness.

related partner content for mobile comes here

Weirdness is wat de horror-, fantasy- en sciencefictionfilms van Imagine met elkaar gemeen hebben, aldus het filmfestival zelf. Volgens Imagine is 'weird' iets om te koesteren en het is dan ook niet onlogisch dat het filmfestival bureau KesselsKramer, dat reclame maakt 'voor mensen die niet van reclame houden', vroeg een weirde identiteit te ontwikkelen.

In de begeleidende campagne worden vier films uit het festivalprogramma aan de hand van weirde teksten uitgelicht. De campagne wordt online en outdoor (Amsterdam) uitgerold.

Vreemd lettertype

Een weird lettertype staat aan de basis van de nieuwe identiteit en campagne. Het lettertype combineert typerende vormen uit de verschillende filmgenres van Imagine's programmering, zoals punten (horror), slijm (sciencefiction) en tentakels (anime). Ook ontwikkelde KesselsKramer het nieuwe beeldmerk van het festival: een zeeduivel met een eigen lichtje in de duisternis.

Rens de Jonge, creative director KesselsKramer: 'Weird kan vreemd zijn, maar ook eng, bizar of bovennatuurlijk. Wat de definitie ook is, weirdness zorgt ervoor dat je op een andere manier naar het leven kijkt. En dat is precies de intentie van Imagine.'

Het lettertype is ontwikkeld in samenwerking met grafisch ontwerper Mārcis Lapiņš. Imagine Fantastic Film Festival, sinds 1984, vindt plaats op zaterdag 5 november in de Filmhallen en Lab111 te Amsterdam.

Hieronder meer 'weirde' campagnebeelden.

imagine
imagine
imagine
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in