Coosto lanceert GeoMark
Deze feature verzamelt vanuit alle social media platforms berichten met een locatiekenmerk in de tekst, zodat er analyses op toegepast kunnen worden. GeoMark (BETA) is naar eigen zeggen de eerste social media tool met geografische analyse op basis van tekstkenmerken in plaats van geotags, zoals GPS-locatie.
Frank Scheelen, CTO van Coosto: 'We hebben voor deze aanpak gekozen omdat de groep van mensen die locatiekenmerken in hun bericht gebruiken veel groter is dan de groep mensen die hun GPS hebben aanstaan. Bovendien levert het meer relevante data op, omdat het bij ons erom gaat wat er over een locatie wordt gezegd, in plaats van waar het wordt gezegd. Het grootste voordeel is dat deze methode kan worden gebruikt bij om het even welke social media bron, en niet alleen voor Twitter.' Scheelen benadrukt dat het om een bètaversie gaat die de komende tijd uitontwikkeld wordt aan de hand van klantervaringen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Vanaf vandaag wordt de nieuwe functionaliteit deels opengesteld voor het grote publiek. Op de site van Coosto kan iedereen een week lang de feature testen aan de hand van enkele voorbeeldzoekopdrachten of het eigen Twitteralias.
[Bron ANP]
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid