Overslaan en naar de inhoud gaan

Coosto lanceert GeoMark

Social media monitoring- en webcaretool Coosto onthult vandaag de bètaversie van zijn nieuwe feature GeoMark.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze feature verzamelt vanuit alle social media platforms berichten met een locatiekenmerk in de tekst, zodat er analyses op toegepast kunnen worden. GeoMark (BETA) is naar eigen zeggen de eerste social media tool met geografische analyse op basis van tekstkenmerken in plaats van geotags, zoals GPS-locatie.

related partner content for mobile comes here

Frank Scheelen, CTO van Coosto: 'We hebben voor deze aanpak gekozen omdat de groep van mensen die locatiekenmerken in hun bericht gebruiken veel groter is dan de groep mensen die hun GPS hebben aanstaan. Bovendien levert het meer relevante data op, omdat het bij ons erom gaat wat er over een locatie wordt gezegd, in plaats van waar het wordt gezegd. Het grootste voordeel is dat deze methode kan worden gebruikt bij om het even welke social media bron, en niet alleen voor Twitter.' Scheelen benadrukt dat het om een bètaversie gaat die de komende tijd uitontwikkeld wordt aan de hand van klantervaringen.

Vanaf vandaag wordt de nieuwe functionaliteit deels opengesteld voor het grote publiek. Op de site van kan iedereen een week lang de feature testen aan de hand van enkele voorbeeldzoekopdrachten of het eigen Twitteralias.
[Bron ANP]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in