Nederland laag op sociale media ladder
illustratie: Campaign Asia
'Lokale Facebooks'
Met socialemediabetrokkenheid wordt bedoeld: het aantal actieve gebruikers van sociale netwerken. Niet het aantal internetaansluitingen wordt gemeten, maar hoeveel en hoe vaak de gebruikers actief zijn op de sociale netwerken. Bijvoorbeeld met uploaden van beeld of video en het posten van reacties of blogberichten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBehalve de bekende netwerken als Facebook en Twitter worden ook lokale sociale netwerken als Weibo (China) en Tuenti (Spanje) meegenomen.
BRIC 2.0
Het blijkt dat consumenten in groei-economieën eerder interactie aangaan met de sociale netwerken dan daar waar internet al langer aanwezig is. Hoewel in deze (BRIC)landen de internetpenetratie veel lager is dan in westerse landen, is de interactie veel groter.
Voor nieuwkomers op het wereldwijde web zijn de sociale netwerken automatisch onderdeel van internet. Het is zelfs vaak de reden om überhaupt online te gaan, zo redeneren de onderzoekers.
Top-10 hoogste socialemediabetrokkenheid
1. China
2. Indonesië
3. India
4. Vietnam
5. Filipijnen
6. Turkije
7. Maleisië
8. Brazilië
9. Thailand
10. Argentinië
Top-10 laagste socialemediabetrokkenheid
1. Japan
2. Zweden
3. Frankrijk
4. VS
5. VK
6. Duitsland
7. Nederland
8. Australië
9. Canada
10. Italië
Slideshare presentatie van het onderzoek.
bron: Campaign Asia
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid