Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland laag op sociale media ladder

(CN) Opkomende economieën als China, India en Brazilië lopen Westerse landen als Nederland en Frankrijk voorbij als het gaat om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

illustratie: Campaign Asia

related partner content for mobile comes here

'Lokale Facebooks'
Met socialemediabetrokkenheid wordt bedoeld: het aantal actieve gebruikers van sociale netwerken. Niet het aantal internetaansluitingen wordt gemeten, maar hoeveel en hoe vaak de gebruikers actief zijn op de sociale netwerken. Bijvoorbeeld met uploaden van beeld of video en het posten van reacties of blogberichten.

Behalve de bekende netwerken als Facebook en Twitter worden ook lokale sociale netwerken als (China) en (Spanje) meegenomen.

BRIC 2.0
Het blijkt dat consumenten in groei-economieën eerder interactie aangaan met de sociale netwerken dan daar waar internet al langer aanwezig is. Hoewel in deze (BRIC)landen de internetpenetratie veel lager is dan in westerse landen, is de interactie veel groter.

Voor nieuwkomers op het wereldwijde web zijn de sociale netwerken automatisch onderdeel van internet. Het is zelfs vaak de reden om überhaupt online te gaan, zo redeneren de onderzoekers.

Top-10 hoogste socialemediabetrokkenheid
1. China
2. Indonesië
3. India
4. Vietnam
5. Filipijnen
6. Turkije
7. Maleisië
8. Brazilië
9. Thailand
10. Argentinië

Top-10 laagste socialemediabetrokkenheid
1. Japan
2. Zweden
3. Frankrijk
4. VS
5. VK
6. Duitsland
7. Nederland
8. Australië
9. Canada
10. Italië

Slideshare van het onderzoek.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in