Conversie op landingspagina’s
Wie bezoekers van zijn web(shop)site ertoe wil overhalen om iets te kopen, moet ervoor zorgen dat de landingspagina’s van zijn site goed…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Mike Rogers, directeur bij het Britse marketingadviesbureau Optimize, geeft beproefde adviezen voor het optimaliseren van landingspagina’s:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- De presentatie. Alles wat de bezoeker afleidt, heeft een negatief effect op wat je wilt bereiken: conversie. Vermijd daarom tekst, plaatjes, links en navigatie die niet zijn gerelateerd aan je aanbod. Mensen lezen langzamer op een beeldscherm, dus zorg voor makkelijk leesbare kopij. Houd alle elementen van de landingspagina zichtbaar, zonder dat bezoekers hoeven te scrollen.
- Registratie en winkelwagentje. Als je een aanbod hebt, probeer mensen daar dan ter plekke op in te laten gaan in plaats van ze eerst door te laten klikken naar een andere pagina. Zet het (eenvoudige!) registratieformulier op de landingspagina, vraag mensen niet om te veel gegevens (dat schrikt af) en stel ze gerust over wat er met hun contactgegevens gebeurt. Bepaal ook hoe je omgaat met eventuele fouten die optreden op de landingspagina.
- Testing. Kleine veranderingen in de vormgeving van een pagina kunnen veel verschil maken. A/B-tests laten vaak wel zien welke variatie beter presteert maar niet welke elementen daarvoor zorgen. Incrementele A/B-test zijn beter maar ook tijdrovender en vereisen grotere trafficvolumes. Als er veel variabelen of combinaties zijn, werk dan met multivariate variantieanalyse.
- Na de conversie. Kom pas met promoties na de conversie van een bezoeker (dus na de koop, aanmelding , registratie en dergelijke). Na de bedankpagina moet er follow-up zijn, bijvoorbeeld door de ‘geconverteerde’ bezoeker om feedback te vragen. Feedback betrekt bezoekers bij de site, het product en het merk.
Bron: Marketing Direct
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid