Overslaan en naar de inhoud gaan

Conversie op landingspagina’s

Wie bezoekers van zijn web(shop)site ertoe wil overhalen om iets te kopen, moet ervoor zorgen dat de landingspagina’s van zijn site goed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mike Rogers, directeur bij het Britse marketingadviesbureau Optimize, geeft beproefde adviezen voor het optimaliseren van landingspagina’s:

related partner content for mobile comes here
  • De presentatie. Alles wat de bezoeker afleidt, heeft een negatief effect op wat je wilt bereiken: conversie. Vermijd daarom tekst, plaatjes, links en navigatie die niet zijn gerelateerd aan je aanbod. Mensen lezen langzamer op een beeldscherm, dus zorg voor makkelijk leesbare kopij. Houd alle elementen van de landingspagina zichtbaar, zonder dat bezoekers hoeven te scrollen.
  • Registratie en winkelwagentje. Als je een aanbod hebt, probeer mensen daar dan ter plekke op in te laten gaan in plaats van ze eerst door te laten klikken naar een andere pagina. Zet het (eenvoudige!) registratieformulier op de landingspagina, vraag mensen niet om te veel gegevens (dat schrikt af) en stel ze gerust over wat er met hun contactgegevens gebeurt. Bepaal ook hoe je omgaat met eventuele fouten die optreden op de landingspagina.
  • Testing. Kleine veranderingen in de vormgeving van een pagina kunnen veel verschil maken. A/B-tests laten vaak wel zien welke variatie beter presteert maar niet welke elementen daarvoor zorgen. Incrementele A/B-test zijn beter maar ook tijdrovender en vereisen grotere trafficvolumes. Als er veel variabelen of combinaties zijn, werk dan met multivariate variantieanalyse.
  • Na de conversie. Kom pas met promoties na de conversie van een bezoeker (dus na de koop, aanmelding , registratie en dergelijke). Na de bedankpagina moet er follow-up zijn, bijvoorbeeld door de ‘geconverteerde’ bezoeker om feedback te vragen. Feedback betrekt bezoekers bij de site, het product en het merk.

Bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in