Lezer gratis krant onbekend met personeelsadvertenties
Van de lezers van betaalde dagbladen weet 36 procent niet wanneer de personeelsadvertenties in de krant staan. Dit blijkt uit onderzoek van Intelligence Group onder 940 (gratis) krantenlezers.'Schokkende resultaten die je op voorhand totaal niet verwacht', zegt Geert-Jan Waasdorp, directeur van Intelligence Group. 'Zelfs grote groepen lezers die een abonnement hebben op een bepaalde krant, kunnen niet aangeven wanneer de personeelsadvertenties in die krant staan.'
44 Procent van de betaalde dagbladlezers, die weten wanneer de personeelsadvertenties in de krant staan, loopt speciaal een blokje om om de krant te bemachtigen vanwege de personeelsadvertenties. 41 procent kiest ook bewust een bepaalde krant, omwille van de personeelsadvertenties die zij daarin verwachten. Bij gratis dagbladen zijn deze percentages een stuk lager, maar zij bestaan dan ook nog niet zo lang als de meeste betaalde dagbladen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerder blijkt dat er voor (gratis) kranten voldoende mogelijkheden liggen om hun rol op de arbeidsmarkt vast te blijven houden. Belangrijk daarin is samenwerking tussen de (gratis) kranten op zowel de lezers- als de personeelsadvertentiemarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid