Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële omroepen weer beter bekeken

De commerciële zenders werden in week 9 gezamenlijk weer beter bekeken dan de publieke omroepen. De week ervoor zorgden de Olympische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL4 behaalde een marktaandeel van 18 procent, RTL5 4 en Yorin 5. SBS6 scoorde 10 procent, Net5 6 en V8 4. Daarmee kwamen de zenders gezamenlijk op 47 procent. De publieke omroepen behaalden samen 39 procent. De best bekeken programma’s kwamen traditioneel wel van de publieke zenders. Het zondagse Journaal van 20.00 uur werd het beste bekeken: 3,150 miljoen mensen stemden er op af. Studio Sport, dat een uur daarvoor begon, trok 3,050 miljoen kijkers. Baantjer (RTL4) haalde de derde plaats met 2,605 miljoen kijkers. Daarna volgt de vrijdaguitzending van GTST (2,260 miljoen) en de voetbalwedstrijden Leeds-PSV en Feyenoord-Glasgow Rangers (2,020 en 1,985 miljoen kijkers). De cijfers zijn afkomstig van het KLO van de NOS, uitgevoerd door Intomart.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in