Retail branding is moeilijk


Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dat geldt voor retailmerken misschien nog wel meer dan voor fabrikantenmerken. Want een winkelketen mag nog zo´n mooie en overtuigende reclamecampagne voeren, als de winkels slordig zijn ingericht of het personeel onvriendelijk is, dan zijn al die inspanningen voor niets. Elk detail moet piekfijn in orde zijn en dat maakt van retail branding een uiterst complex en veeleisend proces. Een ander lastig aspect van retail branding is dat het gebaat is bij een helder en overzichtelijk aanbod, maar dat de praktijk daar niet altijd bij aansluit. Met andere woorden: terwijl voor veel winkelketens de mogelijkheden van groei juist in een verbreding van de productenrange liggen, maakt zo´n breed aanbod het neerzetten van een sterk merk juist lastiger. En omdat er bij retail branding zoveel komt kijken, is het ook moeilijk om geschikte adviseurs te vinden. Aan bureaus en consultants die op deelterreinen thuis zijn, is geen gebrek. Maar experts die het hele vakgebied overzien, zijn schaars.
Maar er is eigenlijk geen alternatief . Retailers die bovenin willen meedraaien, moeten over een sterk merk beschikken. En naarmate de invloed en betekenis van internationale ketens toeneemt, wordt retail branding nog belangrijker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid