Overslaan en naar de inhoud gaan

Retail branding is moeilijk

Retailers met toekomstvisie zullen zich als merk moeten profileren. Met alleen een breed assortiment, veel vierkante meters en lage prijzen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dat geldt voor retailmerken misschien nog wel meer dan voor fabrikantenmerken. Want een winkelketen mag nog zo´n mooie en overtuigende reclamecampagne voeren, als de winkels slordig zijn ingericht of het personeel onvriendelijk is, dan zijn al die inspanningen voor niets. Elk detail moet piekfijn in orde zijn en dat maakt van retail branding een uiterst complex en veeleisend proces. Een ander lastig aspect van retail branding is dat het gebaat is bij een helder en overzichtelijk aanbod, maar dat de praktijk daar niet altijd bij aansluit. Met andere woorden: terwijl voor veel winkelketens de mogelijkheden van groei juist in een verbreding van de productenrange liggen, maakt zo´n breed aanbod het neerzetten van een sterk merk juist lastiger. En omdat er bij retail branding zoveel komt kijken, is het ook moeilijk om geschikte adviseurs te vinden. Aan bureaus en consultants die op deelterreinen thuis zijn, is geen gebrek. Maar experts die het hele vakgebied overzien, zijn schaars.

related partner content for mobile comes here

Maar er is eigenlijk geen alternatief . Retailers die bovenin willen meedraaien, moeten over een sterk merk beschikken. En naarmate de invloed en betekenis van internationale ketens toeneemt, wordt retail branding nog belangrijker.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in