Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële e-mail voorzichtig volwassen

E-mail marketing begint de kinderschoenen te ontgroeien. Het aanbod aan diensten en dienstverleners neemt snel toe.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het speelkwartier loopt op z´n eind als het om e-mailmarketing gaat. In Duitsland bieden verschillende grote bedrijven al beproefde diensten aan op e-mailgebied. Ook zijn er diverse samenwerkingsverbanden gesloten tussen toonaangevende leveranciers. Dat de ontvangers van commercieel getinte e-mail vooraf om toestemming wordt gevraagd, is in het privacy-gevoelige Duitsland haast vanzelfsprekend.

related partner content for mobile comes here

Hiermee dient zich een aantrekkelijke markt aan die over veel potentie lijkt te beschikken. De diensten die momenteel aangeboden worden, variëren van e-mailadressenbestanden en het bedenken en uitvoeren van e-mailcampagnes tot complete websites en platforms om de binnenkomende e-mails te beheren. Claritas biedt adressenbestanden aan die geselecteerd kunnen worden aan de hand van thema´s als vrije tijd, auto, telecom en internet, werk en financiën. De database van Claritas omvat meer dan 300.000 e-mailadressen waarvan de eigenaars allemaal hebben aangegeven dat ze e-mail willen ontvangen van bedrijven waarvan de producten bij hun eigen interessegebied aansluiten. Gmx.de is een infoservice waaraan een groot aantal adverteerders deelneemt. Bezoekers van de site kunnen hun voorkeuren opgeven en krijgen aan de hand daarvan, net als bij Claritas, nieuws en aanbiedingen via e-mail. Nieuw is het allemaal niet. Maar de groei van het aantal diensten en van het aantal gebruikers doet vermoeden dat het fenomeen e-mailmarketing in Duitsland langzamerhand serieus genomen mag worden.

< SIZE=1>Bron: direct marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in