Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina gokt op innovatieve producten

Het zuivelconcern Campina wil de klant vaker verleiden tot het kopen van lekkere, maar duurdere, pakken melk, toetjes en kaas.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over vijf jaar moet de omzet van het concern uit Zaltbommel voor de helft bestaan uit producten die een winstmarge hebben hoger dan 30 procent. Nu is dat nog geen derde van de omzet. Dat bleek gisteren tijdens een congres in Wageningen ter ere van de opening van een nieuwe onderzoekscentrum van Campina.

related partner content for mobile comes here

Dertig onderzoekers van de divisies Campina Duitsland, Nederland en Internationaal werken daar sinds kort samen aan nieuwe smaken, verpakkingen en andere innovaties. Door ze grotendeels onder een dak te zetten denkt directeur strategische ontwikkeling Bob Steetskamp jaarlijks vaker succesvol nieuwe producten op de markt te zetten. Nu slagen gemiddeld tien Campina-introducties per jaar.

Campina was vorig jaar het bekendste merk in het supermarktschap. Steetskamp zei dat de innovatie van producten van het grootste belang is voor Campina. ‘Het is meer dan een nieuw product introduceren', hield hij zijn gehoor voor. ‘Winnende merken lopen voorop en verrassen (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in