Campina gokt op innovatieve producten


Over vijf jaar moet de omzet van het concern uit Zaltbommel voor de helft bestaan uit producten die een winstmarge hebben hoger dan 30 procent. Nu is dat nog geen derde van de omzet. Dat bleek gisteren tijdens een congres in Wageningen ter ere van de opening van een nieuwe onderzoekscentrum van Campina.
Dertig onderzoekers van de divisies Campina Duitsland, Nederland en Internationaal werken daar sinds kort samen aan nieuwe smaken, verpakkingen en andere innovaties. Door ze grotendeels onder een dak te zetten denkt directeur strategische ontwikkeling Bob Steetskamp jaarlijks vaker succesvol nieuwe producten op de markt te zetten. Nu slagen gemiddeld tien Campina-introducties per jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCampina was vorig jaar het bekendste merk in het supermarktschap. Steetskamp zei dat de innovatie van producten van het grootste belang is voor Campina. ‘Het is meer dan een nieuw product introduceren', hield hij zijn gehoor voor. ‘Winnende merken lopen voorop en verrassen (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid