Overslaan en naar de inhoud gaan

Brits verbod reclame Julia Roberts

De campagnes van L’Oréal met actrice Julia Roberts en model Christy Turlington mogen in Groot-Brittannië niet meer vertoond worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse reclamecodecommissie ASA heeft dat bepaald na een klacht van Lagerhuislid Jo Swinson. Die hekelde 'overdreven geperfectioneerde vrouwenbeelden'. ASA is het met haar eens en vindt dat de campagne de regels van ‘overdrijving’ en ‘misleiding’ overtreden. 'Ze zijn niet representatief en geven geen realistisch beeld van wat de producten vermogen.'

related partner content for mobile comes here

L’Oreál meldt dat de foto van Turlington digitaal is bewerkt om de huid lichter te maken, om make-up weg te poetsen, schaduwen te verwijderen, lijntjes rond de ogen aan te brengen en de wenkbrauwen donkerder te maken. 'Maar de foto geeft een treffend beeld van het te behalen resultaat.'

Swinson: 'Turlington en Roberts zijn na van nature prachtige vrouwen die geen retouche nodig hebben om er fantastisch uit te zien. Dit is een krachtig signaal aan de adverteerders: terug naar de realiteit!'

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in