Brits verbod reclame Julia Roberts
De Britse reclamecodecommissie ASA heeft dat bepaald na een klacht van Lagerhuislid Jo Swinson. Die hekelde 'overdreven geperfectioneerde vrouwenbeelden'. ASA is het met haar eens en vindt dat de campagne de regels van ‘overdrijving’ en ‘misleiding’ overtreden. 'Ze zijn niet representatief en geven geen realistisch beeld van wat de producten vermogen.'
L’Oreál meldt dat de foto van Turlington digitaal is bewerkt om de huid lichter te maken, om make-up weg te poetsen, schaduwen te verwijderen, lijntjes rond de ogen aan te brengen en de wenkbrauwen donkerder te maken. 'Maar de foto geeft een treffend beeld van het te behalen resultaat.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSwinson: 'Turlington en Roberts zijn na van nature prachtige vrouwen die geen retouche nodig hebben om er fantastisch uit te zien. Dit is een krachtig signaal aan de adverteerders: terug naar de realiteit!'
Bron: MolBlog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid