Overslaan en naar de inhoud gaan

Belvilla laat zien dat een mobiele site wel degelijk conversies oplevert [mobile case]

Het aantal conversies dat via Belvilla’s mobiele website binnenkomt, heeft de verwachtingen sterk overtroffen. Door slimme keuzes en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Groeiend aantal smartphonegebruikers geeft aanleiding tot actie.
Belvilla is één van de bekendste merken van . is online verhuurder van wereldwijd 300.000 vakantieaccommodaties en onder andere actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland en Polen.
Het grootste deel van de rechtstreekse boekingen komt binnen via de desktopsite. Daarnaast werkt Belvilla samen met ruim 3.000 webpartners. Alle activiteiten op de desktopsite worden nauwkeurig gemonitord. In 2011 wordt duidelijk dat er steeds meer traffic vanaf smartphones komt. Dit is in lijn met publicaties die aantonen dat 51% van de Nederlanders een smartphone heeft en dit percentage nog steeds groeit. Ondanks de heersende mening in de markt dat conversie via smartphones lastig is, besluit Belvilla tóch de
mobiele mogelijkheden te onderzoeken. Belvilla start met een mobiele site.

related partner content for mobile comes here

Research & development en marketing werken bij Belvilla nauw samen, waardoor er snel geschakeld kan worden. Er volgt een periode van brainstorms en grondige research. Daarbij is Google een belangrijke informatiebron. Wat doen marktleiders? Wat doet de concurrent? Welke cases inspireren? De keuze tussen een app of mobiele site is snel gemaakt. Een mobiele site is platformonafhankelijk, beter vindbaar, makkelijker te updaten en handiger in te zetten op social media. Omdat de desktopsite van Belvilla geschikt blijkt voor tablets, concentreert Belvilla zich volledig op smartphonegebruikers. Gebruiksgemak staat uiteraard voorop en middels Web Analytics tools wordt exact nagegaan waar smartphonegebruikers op de desktopsite afhaken. Door het hele proces in fases op te delen en tussentijds steeds te testen, krijgt
de mobiele site vorm.

Gebruiksgemak voorop.
Voor de mobiele site wordt het boekingsproces flink vereenvoudigd: in slechts drie stappen heb je een definitieve boeking of optie op een accommodatie.
Bij elke stap kan direct gebeld worden met het call center en na de boeking krijg je een bevestigingsemail. Smartphonegebruikers kunnen dus snel en makkelijk boeken. Zonder in te hoeven loggen. Zonder alle betalingsgegevens op hun mobiel in te moeten vullen. Na boeking kan alle informatie zowel vanaf mobiel als desktop worden bekeken, waarmee Belvilla aansluit bij de multidevice cultuur van dit moment. De site is op 4 april 2012 gelanceerd en direct vertaald voor alle landen waar Belvilla actief is. Bezoek vanaf smartphones wordt automatisch geredirect. Om verkeer naar de site te trekken is er een AdWords campagne met click-to-call opgezet. Er wordt nog getest met een advertentiecampagne.

Mobiele site converteert wel degelijk.
Sinds de lancering van de mobiele site ziet Belvilla een stijgend aantal conversies via mobiel binnenkomen. Wat verkeer en conversies betreft is er geen verschuiving te zien van desktop naar mobiel, de mobiele site spreekt dus echt een eigen doelgroep aan. Op dit moment is de verhouding tussen het verkeer dat binnenkomt via de desktopsite en het verkeer dat binnenkomt via mobiel ongeveer 95:5.

Opvallend is dat de meeste mobiele bezoekers direct de URL van Belvilla intikken op hun telefoon. Hoewel het Nederlandse consumentengedrag de driver was voor het maken van een mobiele site, zijn er geen grote verschillen tussen de resultaten hier en in andere landen.

Blijven testen en ontwikkelen.
Belvilla is van mening dat de kennis van vandaag, morgen helemaal anders kan zijn. Ze zullen dan ook blijven testen, aanpassen en ontwikkelen. Zo wordt er nu gekeken welke mogelijkheden mobiel biedt om de klant ook voorafgaand aan en tijdens het verblijf van dienst te kunnen zijn. Bijvoorbeeld door klanten tijdens hun vakantie al een review te laten posten, in plaats van achteraf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in