Overslaan en naar de inhoud gaan

Beloon de klant bij productvernieuwing

70 tot 80 procent van de nieuwe producten mislukt. Een belangrijke oorzaak: bedrijven verdiepen zich onvoldoende in de vraag of de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een jaar of twintig geleden kwam PictureTel met videoconferencing. Het zag er allemaal veelbelovend uit maar werd geen succes. Blijkbaar wogen de voordelen van de nieuwe technologie voor de klant niet op tegen de nadelen.

related partner content for mobile comes here

Een nieuw product moet de klant zodanig prikkelen dat hij bereid is om te switchen en iets nieuws te leren. Bedrijven beseffen nog te weinig dat een nieuw product de klant op kosten jaagt. Het kan geen kwaad om duidelijk te maken dat de klant beloond wordt voor al de moeite die hij moet doen.

Vooral in de B-to-B-sector, waar prijzen vaak behoorlijk transparant zijn en tijd geld is, lijkt het verstandig om open kaart te spelen. Afnemers beginnen nu eenmaal niet aan een nieuw product of nieuwe dienst om de fabrikant een plezier te doen.

Bron: Mit Sloan Management Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in