Overslaan en naar de inhoud gaan

Markt voor cosmetische chirurgie groeit enorm hard

Consumenten zijn erg bezig met hun uiterlijk. Dat is niet nieuw, maar de investeringen die men wil plegen, zijn ook vrij hoog. Zo zal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Datamonitor overweegt 20 tot 30 procent van de vrouwen in Europa en de VS cosmetische chirugie, terwijl 73 procent hun lichaamsvorm als een ‘grote zorg’ ziet. Daarnaast is 50 procent van de consumenten in deze gebieden ernstig bezorgd over ouderdomsverschijnselen.

related partner content for mobile comes here

'Personal appearance' is tegenwoordig een van de grootste zorgen voor consumenten. En hoewel cosmetische chirugie sterk groeit, is het wel ingrijpend en erg duur. Consumenten zijn daarom ook op zoek naar alternatieven. Zoals zalfjes en crèmes die het effect van Botox hebben, maar dan zonder de vervelende naalden en injecties. Ze zijn bereid daarvoor premium prijzen te betalen. Consumenten gaan zich ook op steeds jongere leeftijd druk maken over hun huid. En ook mannen gebruiken steeds vaker crèmes en anti-verouderingsproducten.

Datamonitor zet voor een aantal landen de uitgaven aan cosmetische chirugie op een rijtje.Spend on Cosmetic Surgery, 2001-11 US$m

Country 2001 2006 2011 CAGR 01-06 CAGR 06-11 France 124 278 438 17.5% 9.5% Germany 126 253 401 15.0% 9.6% Italy 147 316 493 16.5% 9.3% Netherlands 27 56 88 15.7% 9.5% Spain 67 138 214 15.5% 9.2% Sweden 12 24 38 15.1% 9.6% UK 226 980 2951 34.1% 24.7% Rest of Europe 146 409 925 22.9% 17.7% Europe Overall 874 2454 5547 22.9% 17.7% US 6.963 11.355 17.521 10.3% 9.1% Overall 8,712 16.263 28.616 18.6% 12.6%

bron: Datamonitor

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in