Overslaan en naar de inhoud gaan

Auto-adverteerders weg bij Quote

Enkele luxe automerken, waaronder BMW en Volvo, overwegen per direct hun advertenties terug te trekken uit het maandblad Quote. Aanleiding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het feestje vond plaats tijdens de openingsavond van de AutoRai. Zakenblad Quote heeft op deze jaarlijkse autobeurs een stand in Hal 9, tussen merken als Volvo Cars, Aston Martin, Jaguar, Landrover en MG Rover. Hier ontving het tijdschrift deelnemers aan de jaarlijkse Quote Challenge Rally.

related partner content for mobile comes here

Volgens een zegsman van een betrokken automerk die niet met name genoemd wenst te worden, was de stand veel te klein voor de circa 300 gasten. Daardoor dwaalden de meeste bezoekers al snel met drankjes en hapjes over de andere stands in Hal 9.

Uitgelachen
“En daarbij hingen ze niet alleen over, maar zaten ze met drank, eten en sigaren ook in de auto's. De allerlaatste modellen Jaguar, Volvo, MG Rover en Landrover zaten onder de smeersels en vlekken. En een lawaai dat de 300 genodigden maakten. Ze overstemden met hun gebral ieder ander bezoek van de omringende importeurs. Je kon relaties echt niet met goed fatsoen ontvangen,”? aldus de zegsman. Verzoekjes van onder meer de voorzitter van de RAI-vereniging en directeur BMW Nederland Arjen de Jong om de decibels uit de Quote-speakers te temperen, werden niet gehonoreerd. De Jong zou zelfs door het gezelschap zijn uitgelachen.

”?Budgettaire redenen”?
Woordvoerder Diederik Reitsma van BMW Nederland bevestigt dat het automerk haar advertenties terugtrekt uit het tijdschrift. Reitsma ontkent echter dat er een verband is tussen dit besluit en het Quote-feestje of de wijze waarop RAI-voorzitter en BMW-directeur De Jong is behandeld. Als verklaring voor de advertentiestop geeft Reitsma aan dat dit “om budgettaire redenen”? gebeurt. Huib de Vries, woordvoerder van Volvo Cars Nederland, wil het bericht dat Volvo zich als adverteerder terugtrekt, bevestigen noch ontkennen. “Het kan heel goed dat we ons terugtrekken. We zullen daar ernstig naar kijken.”?

De Vries: “Dat Quote een feestje geeft is prima en het is ook niet zo erg dat de muziek dan een beetje te hard staat, want Quote is toch een beetje van het belletje trekken. Maar dat ze naar aanleiding van klachten die muziek nog harder zetten en ons uitlachen, nee, zo ga je niet met elkaar om. Vooral niet als je zakelijk een relatie hebt.”?

Meeste last
De Vries bevestigt dat de pr-managers van de diverse automerken het gedrag van de Quote-redactie en haar gasten besproken hebben tijdens een vergadering op de laatste vrijdag van de beurs. Ook weet de Vries dat andere merken eveneens overwegen zich terug te trekken. “Maar is er geen sprake van een gezamenlijk besluit.”? Op de vraag om welke merken het gaat, antwoordt De Vries: “Het zijn vooral MG Rover, Landrover, Aston Martin en Jaguar die het meeste last van Quote hebben gehad.”? Het zijn dan ook deze en wellicht nog andere merken die het voorbeeld zullen volgen van Volvo en BMW.

Een woordvoerder van Pon, dat met zijn merkenportfolio in een andere hal stond: “Het is heel simpel. Als je met elkaar een ruimte deelt, heb je dus een zakelijke relatie met elkaar. Als een van de partijen zich misdraagt, is het logisch dat je de zakelijke afspraken met elkaar verbreekt.”?

Hoofdredacteur Jort Kelder was zelf niet bij het feestje aanwezig. Volgens Volvo-woordvoerder De Vries bekende Kelder dat hij van alle ophef “was geschrokken”? en met de situatie “in zijn maag”? zat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in