Astma Fonds levert beste dagbladadvertentie
Organisator Cebuco maakte dit donderdag jl. bekend. In de week van 5 tot en met 12 februari vond voor de tweede keer de publieksverkiezing van de beste dagbladadvertentie plaats. In totaal hebben zo'n 50.000 mensen hun stem uitgebracht. Juryvoorzitter Marjolein Moorman noemde het verrassend dat het Astma Fonds de publieksprijs heeft gewonnen. “Het is een mooie, pakkende advertentie, maar het gebeurt niet vaak dat angstopwekkende boodschappen favoriet zijn bij het publiek. Meestal scoren humor en vertedering.”?
De vakjury, bestaande uit Marjolein Moorman van SWOCC en juryvoorzitter, Léon Bouwman van Adformatie, Marianne Bruijn van RVD/DPC, Taco Kingma van Campina Nederland, Ron Meijer van Imagine’ en Matthijs Slot van TBWA\Neboko, koos de winnaar van het Vakgoud. “We hebben gekozen voor de Amnesty-advertentie, omdat deze advertentie naar onze mening zeer goed gebruik heeft gemaakt van de actualiteit en de kracht van het medium. De advertentie is als het ware zelf een nieuwsitem, met een treffende foto en krachtige pay-off. De advertentie is nauwelijks te ontwijken en zet aan tot denken. Een zeer sterke advertentie die heel goed duidelijk maakt waar Amnesty voor staat,”? aldus Moorman.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe vakjury werd ook gevraagd een voorspelling te doen over de keuze van het publiek. Daarbij moest ze kiezen uit alle 121 inzendingen. De vakjury koos hierbij voor de Spaarleeuw-advertentie van Postbank NV, gemaakt door Leukwerkt Worldwide.
Op 7 maart nemen de winnaars tijdens een speciale lunch hun prijs in ontvangst. (ANP, Cebuco)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid