Overslaan en naar de inhoud gaan

Astma Fonds levert beste dagbladadvertentie

De advertentie 'Living the brand' van het Astma Fonds is door krantenlezers gekozen tot beste dagbladadvertentie van het afgelopen jaar. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisator Cebuco maakte dit donderdag jl. bekend. In de week van 5 tot en met 12 februari vond voor de tweede keer de publieksverkiezing van de beste dagbladadvertentie plaats. In totaal hebben zo'n 50.000 mensen hun stem uitgebracht. Juryvoorzitter Marjolein Moorman noemde het verrassend dat het Astma Fonds de publieksprijs heeft gewonnen. “Het is een mooie, pakkende advertentie, maar het gebeurt niet vaak dat angstopwekkende boodschappen favoriet zijn bij het publiek. Meestal scoren humor en vertedering.”?

related partner content for mobile comes here

De vakjury, bestaande uit Marjolein Moorman van SWOCC en juryvoorzitter, Léon Bouwman van Adformatie, Marianne Bruijn van RVD/DPC, Taco Kingma van Campina Nederland, Ron Meijer van Imagine’ en Matthijs Slot van TBWA\Neboko, koos de winnaar van het Vakgoud. “We hebben gekozen voor de Amnesty-advertentie, omdat deze advertentie naar onze mening zeer goed gebruik heeft gemaakt van de actualiteit en de kracht van het medium. De advertentie is als het ware zelf een nieuwsitem, met een treffende foto en krachtige pay-off. De advertentie is nauwelijks te ontwijken en zet aan tot denken. Een zeer sterke advertentie die heel goed duidelijk maakt waar Amnesty voor staat,”? aldus Moorman.

De vakjury werd ook gevraagd een voorspelling te doen over de keuze van het publiek. Daarbij moest ze kiezen uit alle 121 inzendingen. De vakjury koos hierbij voor de Spaarleeuw-advertentie van Postbank NV, gemaakt door Leukwerkt Worldwide.

Op 7 maart nemen de winnaars tijdens een speciale lunch hun prijs in ontvangst. (ANP, Cebuco)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in