Overslaan en naar de inhoud gaan

Ander merk? Gelukkig zijn de kinderen niet de dupe

Afgelopen zaterdag ben ik weer eens ouderwets op stap geweest. Ik werd op sleeptouw genomen door twee goede vrienden die sinds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er werden mij deze zaterdag inzichten geboden in de wereld van de post-relatie. In het bezit van wat gezonde beroepsdeformatie begon ik parallellen te trekken tussen de relatie mens-mens en mens-merk.

‘We waren op elkaar uitgekeken’ was een kreet die voorbij kwam.
Dat kan natuurlijk ook met een merk gebeuren. Op een gegeven moment biedt jouw vertrouwde merk niets nieuws, hoor je geruchten over andere merken en besluit je eens rond te kijken wat er nog meer op de markt is.
Voor zowel merk als partner is er dus werk aan de winkel om de ander te blijven boeien.

Van trouwen komt trouwen is een bekende spreuk maar ik ben er ook van overtuigd dat van scheiden scheiden komt. Een scheiding in de naaste omgeving leidt bij andere voorheen gelukkige stellen tot vragen als: Is MIJN relatie eigenlijk wel goed? Ben IK wel gelukkig? Wil ik de rest van mijn leven wel met HEM/HAAR slijten? Ook dat geldt voor een merk. Als iemand uit je vertrouwde omgeving beslist over te stappen naar een ander merk en ook nog eens laat zien dat ze er gelukkiger van lijken te worden, moet je sterk in je schoenen staan geen twijfel in je hart toe te laten.

De algemene indruk die bij mij achterbleef na deze zaterdag is dat heel veel mannen en vrouwen een latente single wens hebben. Als dat ook geldt voor de consument in verhouding tot het merk is er voorlopig genoeg werk voor de reclamekoppelaars.

Oh ja, uit onderzoek is gebleken dat vrouwen over het algemeen meer merkentrouw zijn dan mannen. Na alles dat ik gehoord heb twijfel ik of dit op het gebied van de mens-mens relatie ook geldt…………..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in