Overslaan en naar de inhoud gaan

Aegis Media neemt zoekmachine marketingbureau Checkit over

Aegis Media is vandaag volledig eigenaar geworden van Checkit, zo laten beide organisaties weten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is vandaag volledig eigenaar geworden van , zo laten beide organisaties weten.

related partner content for mobile comes here

Het zoekmachine marketingbureau Checkit wordt onderdeel van , het digitale marketing netwerk van Aegis Media.

Op de Nederlandse markt bevindt Checkit zich in de top drie op het terrein van zoekmachine marketing. Isobar beschikt met de 40 specialisten van Checkit nu in totaal over zo'n 150 medewerkers die alle disciplines van digitale marketing vertegenwoordigen, laat de koper verheugd weten.

De huidige directie van Checkit blijft (vooralsnog) verbonden aan het bedrijf. Ook blijft Checkit als merk bestaan naast de andere vijf bureaumerken (waaronder ook zoekmachine marketingbureau iProspect) die samen het Nederlandse Isobar netwerk vormen.

Brian Hirman, CEO Isobar Nederland: 'Digitale marketing ontwikkelt zich steeds breder op basis van een aantal specialistische disciplines zoals online media planning, direct response, CRM en mobile marketing. Zoekmachine marketing is van die disciplines in termen van bestedingen de grootste.

'Voor een vernieuwende en effectieve campagne is het belangrijk om niet vanuit één discipline te denken maar juist te zoeken naar de optimale combinatie. Isobar kan dit, zeker met de overname van Checkit, als geen andere partij in Nederland. Wij denken en doen crossmediaal, middelenvrij en dwars door disciplines heen. De succesvolle resultaten die we daarmee behalen, hebben er toe geleid dat we wereldwijd en in Nederland marktleider zijn.'

Paul Aelen, medeoprichter Checkit: 'Wereldwijd gaat meer dan de helft van de online budgetten naar zoekmachine marketing. In Nederland denken we dat dit deel van de markt een omvang heeft van zo'n 300 tot 350 miljoen euro. Isobar heeft het grote belang van search al heel vroeg ingezien en iProspect internationaal ontwikkeld tot een leidende naam in ons vakgebied.

'Wij gaan dus samenwerken met specialisten die ons vakgebied goed begrijpen en dat geeft een goed gevoel. Het betekent dat we optimaal kunnen bijdragen aan campagnes en dat we onderdeel uitmaken van een internationaal voorop lopend netwerk waarin we onze expertise nog verder kunnen ontwikkelen. Daarnaast kunnen we onze klanten nu ook toegang bieden tot het volledige spectrum van digitale marketing en onze dienstverlening richting hen flink verbreden'.

De operationele activiteiten van iProspect en Checkit worden wel zoveel mogelijk geïntegreerd. Naar verwachting zal dit niet leiden tot het verlies van arbeidsplaatsen.

Isobar heeft zo'n 2.500 mensen in dienst verdeeld over 92 kantoren in 37 landen en is daarmee naar eigen zeggen de internationale marktleider op interactief gebied.

In Nederland bestaat Isobar uit de bureaus (interactive marketing en CRM), Medialand.nl (online media en direct response), iProspect (search engine marketing), Marvellous Mobile (mobile marketing) en Clay Amsterdam (creative brand activation).

Isobar maakt samen met Carat, Vizeum en Posterscope deel uit van Aegis Media.

Checkit is sinds 1999 in Nijmegen en Amsterdam gevestigd. Klanten zijn onder andere Fortis, Startpagina, Bol.com, OHRA, Microsoft, Pfizer, Vergelijk.nl en Independer.

Op de site staat een met toelichting op de overname.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in