Overslaan en naar de inhoud gaan

'Advertentie-inkomsten publiekstijdschriften dalen sterk'

eMarketer voorspelt dat de advertentie-inkomsten van consumententijdschriften in 2009 zullen dalen met 16,2 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2008 was de daling al 7,1 procent, maar het wordt nog een stuk erger, aldus het Amerikaanse onderzoeksbureau. In de jaren 2010 en 2011 zal de daling nog doorzetten, maar minder hard als in 2009. In 2012 verwacht eMarketer pas weer een stijging, van 4 procent.

related partner content for mobile comes here

Niet alleen de advertenties lopen terug, ook de verkoop in kiosken valt tegen. 75 procent van alle Amerikaanse publieksbladen zag de verkoop teruglopen tussen juni en december vorig jaar, zo zegt het Amerikaanse Audit Bureau of Circulations.

Het bezoek aan de websites van de publieksbladen stijgt. In het laatste kwartaal van 2008 telden de bladen 11,1 procent meer bezoek dan in dezelfde periode het jaar ervoor.

Volgens de koepelorganisatie MPA, de Magazine Publishers of America. Bezochten 75 miljoen unieke bezoekers een website van een publieksblad in het vierde kwartaal van 2008, tegenover 67,5 miljoen in dezelfde periode het jaar ervoor.

(bron: Mediabuyerplanner)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in