'Advertentie-inkomsten publiekstijdschriften dalen sterk'


In 2008 was de daling al 7,1 procent, maar het wordt nog een stuk erger, aldus het Amerikaanse onderzoeksbureau. In de jaren 2010 en 2011 zal de daling nog doorzetten, maar minder hard als in 2009. In 2012 verwacht eMarketer pas weer een stijging, van 4 procent.
Niet alleen de advertenties lopen terug, ook de verkoop in kiosken valt tegen. 75 procent van alle Amerikaanse publieksbladen zag de verkoop teruglopen tussen juni en december vorig jaar, zo zegt het Amerikaanse Audit Bureau of Circulations.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet bezoek aan de websites van de publieksbladen stijgt. In het laatste kwartaal van 2008 telden de bladen 11,1 procent meer bezoek dan in dezelfde periode het jaar ervoor.
Volgens de koepelorganisatie MPA, de Magazine Publishers of America. Bezochten 75 miljoen unieke bezoekers een website van een publieksblad in het vierde kwartaal van 2008, tegenover 67,5 miljoen in dezelfde periode het jaar ervoor.
(bron: Mediabuyerplanner)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid