Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture Innovation Awards Concept van de Week – Swaip: kennisdaten met een online-visitekaart

We kwamen Swaip tegen op het Internet of Things Event, waar hun creatie door het evenement zelf werd gebruikt om te kennisdaten. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We kwamen tegen op het Internet of Things Event, waar hun creatie door het evenement zelf werd gebruikt om te kennisdaten. Een visitekaart met al je kennis en kunde, daarmee maakt Swaip je wegwijs in de genetwerkte wereld.

related partner content for mobile comes here

Swaip brengt al je publicaties en berichten van Twitter, LinkedIn, Slideshare, YouTube en Molblog eenvoudig bij elkaar zodat je makkelijk kunt etaleren wat je weet.

Van versnippering naar eenheid
Detlef: “Hoe langer ik actief was op zulke media, hoe diffuser de stroom informatie als geheel werd. Ik had wat op YouTube staan, wat op Slideshare, ik tweette en ik blogde. Maar nergens kwam het samen tot één verhaal. Knippen en plakken is tijdrovend – en hoe houd je het actueel?”

Geen knip- en plakwerk
Ook met Swaip verzamel je eerst content en voeg je het samen. Zelf, of bijvoorbeeld met collega’s over een kennisthema. Je bespaart tijd doordat je maar één keer de koppeling hoeft te maken van je Swaip-account naar de media die je toe wilt voegen. Vervolgens houdt Swaip je ‘kennismagazine’ automatisch volledig up-to-date en voegt het reacties en commentaar van bezoekers toe.

Zonder reclame
Vanaf € 7,50 per maand kun je je eigen magazine maken. Detlef: “We hebben bewust voor de abonnementsvorm gekozen in plaats van afhankelijk te zijn van advertentie-inkomsten. Swaip is een visitekaartje, iets persoonlijks. Je wilt dat gebruikers daarover controle hebben, en niet een adverteerder.”

Concurrentie
Detlef ziet Flipboard als concurrent. “Ook daar kun je je eigen magazine maken, maar Swaip is flexibeler: je kunt samen een magazine maken en je eigen stijl toepassen. Net zoals we deden voor het Internet of Things Event. Hiervoor maakten we een magazine in hun eigen huisstijl en binnenkort is het de bedoeling dat de pro-gebruikers kunnen kiezen uit verschillende templates om het nog persoonlijker te maken.”

Innovatie Diner op de High Tech Campus
Detlef is heel actief in het benaderen van interessante partijen en zijn inschrijving voor de Accenture Innovation Awards kwam dan ook snel. Op het op de High Tech Campus legde hij contact met diverse bedrijven en partijen. Zo sprak hij af om voor Merien ten Houten van Ilse.nl een magazine te maken – door zo actief te zijn hoopt Swaip van veertig gebruikers nu naar duizend gebruikers binnen een jaar te gaan.

Accenture organiseert in 2013 voor de zevende keer de Innovation Awards. Nieuwe, innovatieve, veelbelovende concepten, jonger dan drie jaar en gelanceerd op de Nederlandse markt kunnen meedoen aan de competitie.
Elke week bespreek ik op Molblog een opvallend concept dat zich heeft ingeschreven. Of deze kanshebber werkelijk een Tulp in de wacht weet te slepen, is uiteraard aan de jury. Naast media-, communicatie- en hightech-concepten is het dit jaar weer mogelijk in vier andere sectoren in te schrijven. De prijsuitreiking vindt in november plaats op het Accenture Innovation Event.
Kijk voor meer informatie en het inschrijfformulier op . En weet je een concept waarvan je denkt: dat is nu echt een kanshebber – aarzel niet en laat het weten, bijvoorbeeld via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in