Overslaan en naar de inhoud gaan

Dela komt met spaarverzekering

Vandaag lanceert Dela een nieuwe campagne waarmee de uitvaartmaatschappij een geheel nieuw domein betreedt: de spaarverzekering.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Na de prijswinnende ‘Voor elkaar’-campagne (deze week nog een Grand Prix in Cannes) was het even afwachten met wat voor vervolg Dela zou komen.

related partner content for mobile comes here

Met de lancering van de nieuwe campagne in samenwerking met Ogilvy wordt vandaag duidelijk dat niet wordt voortgebouwd op de ‘Mooie woorden’-campagne, maar een nieuwe weg wordt ingeslagen met een productintroductie: een spaarverzekering.

In de nieuwe campagnefilm wordt via een animatie en een tekst op rijm het verhaal verteld van een opa en zijn wensen voor zijn opgroeiende kleinzoon.

 

Volgens Rik Ledder, CEO van Ogilvy, vertoont de nieuwe campagne &;zowel grote verschillen als overeenkomsten’ met de veelgeprezen ‘Voor elkaar’-campagne.

‘In deze campagne gaat het ook weer om de maatschappelijke functie van Dela, maar deze keer wordt die losgekoppeld van uitvaarten en verbonden aan een nieuw product. Zo&;n brand extension is een spannende nieuwe weg.’

‘In executie is deze campagne onvergelijkbaar met de vorige,&; zegt Ledder. &;Een strip in plaats van echte mensen, een geschreven tekst op rijm in plaats van echte verhalen. Het lag voor de hand om voort te borduren op de vorige campagne, omdat die zo goed aansloeg. Maar juist omdat het om een heel ander product gaat, hebben we ervoor gekozen om dat niet te doen.’

Toch benadrukt Ledder dat de campagnes thematisch wel in dezelfde lijn liggen. "Het gedachtegoed ‘Voor elkaar" was de spil van de vorige campagne. Het idee van een grootouder die geld spaart voor een kleinkind, sluit daar natuurlijk goed op aan.’

Martin Kersbergen, manager corporate communicatie van Dela sluit zich hierbij aan: &;Dit is een vorm van brand extension, waarbij welisbaar een ander product wordt aangeboden, maar de overtuiging van Dela &;we geloven dat we er zijn voor elkaar&; recht overeind blijft.

Credits:
Creatief concept: Darre van Dijk
Strategie: Hans Veldhorst, Martin Kersbergen (DELA)
Account: Zilla Smith
RTV: Brenda Bentz van den Berg
Productiemaatschappij: Onesize

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in