Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever in UK in multi-screen onderzoek Nielsen

Unilever en Mondelez zijn (in Groot-Brittannië) de eerste merkeigenaren die in zee gaan met Nielsen's Cross-Platform Campaign Ratings.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nielsen wil met het onderzoek - het gaat nog om een betaversie - het gecombineerde bereik van televisie- en online meten. Volgens Nielsen is Cross-Platform Campaign Ratings het eerste onderzoek in zijn soort en moet het antwoord geven op hoeveel mensen in totaal een bepaalde advertentie zagen en of ze deze alleen op tv of online hebben gezien. Resultaten worden samengevoegd in de vorm van bereik, frequentie, GRP's, unieke bezoekers en impressies, op een dagelijkse basis.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Mondelez, eigenaar van merken als LU, Cadbury en Philadelphia, zegt: 'Het is voor alle adverteerders cruciaal om te begrijpen hoe mensen media gebruiken, en meer specifiek hoe online en tv complementair zijn aan elkaar.'

Ook bureaugroepen als Omnicom, Aegis, Universal McCann en exploitanten als Adap.tv gaan de betaversie ook uitproberen.

Het is niet bekend of Nielsen zijn Cross-Platform Campaign Ratings ook verder gaat uitrollen in Europa.

Bron: Media and Marketing.Global.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in