Unilever in UK in multi-screen onderzoek Nielsen


Nielsen wil met het onderzoek - het gaat nog om een betaversie - het gecombineerde bereik van televisie- en online meten. Volgens Nielsen is Cross-Platform Campaign Ratings het eerste onderzoek in zijn soort en moet het antwoord geven op hoeveel mensen in totaal een bepaalde advertentie zagen en of ze deze alleen op tv of online hebben gezien. Resultaten worden samengevoegd in de vorm van bereik, frequentie, GRP's, unieke bezoekers en impressies, op een dagelijkse basis.
Een woordvoerder van Mondelez, eigenaar van merken als LU, Cadbury en Philadelphia, zegt: 'Het is voor alle adverteerders cruciaal om te begrijpen hoe mensen media gebruiken, en meer specifiek hoe online en tv complementair zijn aan elkaar.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok bureaugroepen als Omnicom, Aegis, Universal McCann en exploitanten als Adap.tv gaan de betaversie ook uitproberen.
Het is niet bekend of Nielsen zijn Cross-Platform Campaign Ratings ook verder gaat uitrollen in Europa.
Bron: Media and Marketing.Global.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid