Overslaan en naar de inhoud gaan

4 lessen voor een #coolbluetje

Dat Coolblue af en toe bijna onnavolgbaar toffe dingen doet, wist je natuurlijk al. En dat er veel imitatio Coolbluesio is waarschijnlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 Toch wil ik je deze case en de lessen daaruit niet onthouden.

related partner content for mobile comes here

Mijn aandacht werd gisteren getrokken door een tweet van Wehkamp. Nu zou ik mijn klanten sowieso adviseren om voorzichtig te zijn met het mee willen liften op het imago van trending bedrijven in je tweets omdat het in de praktijk vaker fout dan goed gaat. Maar in dit geval moest je wel kleurenblind zijn om te zien dat Wehkamp de plank missloeg.

Op over de misser van Wehkamp volgde een pijlsnelle reactie van de Coolblue social media ninja’s met een even simpele als sterke creative. Maar wat me vooral opviel: in hun reactie betrekken ze direct ‘de’ Eric de Vos en KLM, in combinatie met de hashtag . Grappig genoeg EXACT een jaar geleden. Wat mij betreft een supermooi staaltje community management.

  • Denk drie keer na voordat je gaat meeliften op de bekendheid van een ander merk. De grote winnaar van deze actie was niet Wehkamp, maar Coolblue.
  • Kleurenblinde medewerkers kun je beter niet over kleuren laten praten. De rozebriltweet van Wehkamp maakte het alleen maar erger.
  • Wil je de content van een ander merk kapen zoals Coolblue dat doet? Wees snel, blijf dichtbij je merk en keep it simple stupid.
  • Slim community management levert extra kudo’s. Social draait immers om mensen!
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in