4 lessen voor een #coolbluetje
Toch wil ik je deze case en de lessen daaruit niet onthouden.
Mijn aandacht werd gisteren getrokken door een tweet van Wehkamp. Nu zou ik mijn klanten sowieso adviseren om voorzichtig te zijn met het mee willen liften op het imago van trending bedrijven in je tweets omdat het in de praktijk vaker fout dan goed gaat. Maar in dit geval moest je wel kleurenblind zijn om te zien dat Wehkamp de plank missloeg.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOp mijn tweet over de misser van Wehkamp volgde een pijlsnelle reactie van de Coolblue social media ninja’s met een even simpele als sterke creative. Maar wat me vooral opviel: in hun reactie betrekken ze direct ‘de’ Eric de Vos en KLM, in combinatie met de hashtag #blauwebroek. Grappig genoeg EXACT een jaar geleden. Wat mij betreft een supermooi staaltje community management.
- Denk drie keer na voordat je gaat meeliften op de bekendheid van een ander merk. De grote winnaar van deze actie was niet Wehkamp, maar Coolblue.
- Kleurenblinde medewerkers kun je beter niet over kleuren laten praten. De rozebriltweet van Wehkamp maakte het alleen maar erger.
- Wil je de content van een ander merk kapen zoals Coolblue dat doet? Wees snel, blijf dichtbij je merk en keep it simple stupid.
- Slim community management levert extra kudo’s. Social draait immers om mensen!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid