Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenlandse bedrijven binnenslepen, hoe doet een stad dat?

De prestaties van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[door Han Ceelen] ‘Mensen denken wel eens dat mijn baan louter bestaat uit het maken van reisjes en champagne drinken met bezoekers,’ zegt communicatiemedewerker Laurens Kok van het Westholland Foreign Investment Agency (WFIA). Helaas voor hem is de werkelijkheid wat minder bruisend. Zo brengen Kok en zijn collega’s veel van hun tijd door achter hun pc’s in het Haagse World Trade Center. Ze zijn actief op Twitter en LinkedIn, proberen de WFIA-website onder de aandacht te brengen van Russische zoekmachines, en zijn kind aan huis op Chinese sociale media als Baidu, Weibo en Youko. Dit soort online-activiteiten zijn volgens Kok opmerkelijk succesvol. ‘Vooral de jongere generatie Russische en Chinese ondernemers gebruikt internet en sociale media om zich te oriënteren in welke Europese stad ze zich willen vestigen.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in