Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook vs. Snapchat: if you can't buy them, copy them

Facebook zou werken aan een nieuwe app die de concurrentie met Snapchat moet aangaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

If you can&;t beat them buy them. Onder dat motto kocht Facebook al vele apps, diensten en bedrijven die zich als een mogelijke bedreiging op de concurrentiemarkt aandienden. Dat de tactiek niet altijd werkt, bleek toen Snapchat vorig jaar vriendelijk bedankte voor Zuckerbergs bod van drie miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Hoewel het afslaan van het royale bod n, lijkt het vooralsnog zo&;n domme zet nog niet. Det onder jongeren blijft wereldwijd groeien en na de uitbreiding met tekst- en videochatfuncties deze maand, lijkt de opmars van de &;&; nog lang niet ten einde. 

En dus gooit Facebook het over een andere boeg. Volgens is Facebook bezig met de ontwikkeling van een soortgelijke app, die de verzending van zelfvernietigende foto&;s en video&;s ondersteunt.

Het is overigens niet de eerste keer dat Facebook een poging onderneemt om de succesformule van Snapchat te kopieren. In 2012 lanceerde Facebook de vergelijkbare dienst Poke, die naar verluid slechts in twaalf dagen tijd werd ontwikkkeld. De app slaagde er echter niet in het succes van Snapchat te evenaren en twee weken geleden trok Facebook definitief de stekker eruit. 

Deze keer lijkt Facebook zich met iets meer toewijding te storten op een eigen concurrent voor Snapchat. Mark Zuckerberg zou direct betrokken zijn bij de ontwikkeling van de nieuwe app, die in de wandelgangen &;Slingshot&; wordt genoemd.

Waarmee de nieuwe app zich van Snapchat zal onderscheiden en welke fucnties de dienst precies zal ondersteunen is nog niet duidelijk. Facebook heeft nog niet officieel willen reageren op de geruchten over &;Slingshot&;. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in