Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Vistaprint opnieuw misleidend

Vistaprint blijft volgens de Reclame Code Commissie misleidende reclame maken. Het gaat om het woord 'gratis'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een reclame e-mail van Vistaprint staat zonder duidelijk voorbehoud: 'Vandaag is alles GRATIS!', 'Alles voor €0,-' en 'Pak uw kans – het is nu GRATIS!'. In werkelijkheid is de consument verzendkosten verschuldigd en kosten voor zowel het uploaden van foto’s/logo’s als het bestellen van een poster van een groter formaat dan het kleinste formaat.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van een klacht over deze reclame heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld dat de uiting misleidend is. Omdat de al vaker klachten tegen reclame van Vistaprint heeft toegewezen, wordt deze uitspraak als 'Alert' verspreid, zodat 'een groot publiek kennis kan nemen van de oneerlijke wijze waarop Vistaprint reclame heeft gemaakt'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in