Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-profs zien blogs over het hoofd

Interessant stukje van good old Frank op frankwatching.com over een Brits onderzoek onder 900 pr-professionals. Het onderzoek werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interessant stukje van good old Frank op frankwatching.com over een Brits onderzoek onder 900 pr-professionals. Het onderzoek werd uitgevoerd door BurrellesLuce en Kent State University. Onderwerp: hoe serieus neemt de pr-branche de blogosphere? De resultaten zijn schokkend. Bijna driekwart van de respondenten geeft aan dat ze geen formeel systeem hebben om de buzz in de blogosfeer te monitoren. ‘En dat is boeiend, stelt Frank, vooral als je weet welke bedragen er om gaan als het gaat om het laten volgen van radio, tv, pers en tijdschriften.’
De belangrijkste resultaten van het onderzoek:

related partner content for mobile comes here

- 72,3% Van ondervraagden zegt dat men geen formele procedure heeft om te monitoren in hoeverre content op blogs invloed heeft op de eigen business. Nog eens 8% weet dat niet zeker.
- 18,5% Zegt dat ze voor organisaties werken die eigen blogs gebruiken om de communicatie met belangrijke stakeholders te onderhouden
- Voor de 18,5% van de organisaties die blogs gebruiken geldt: 78,3% gebruikt blogs om met klanten en eindgebruikers te communiceren; 42,8% om nieuwsmedia te bereiken en 39,8% om met werknemers te communiceren.
- Voor degenen die blogs in hun PR-strategie gebruiken geldt: 63,2% gebruikt blogs om de branding te verbeteren; 57,1% om de dialoog (tweerichtingsver-keer) met belangrijke stakeholders aan te gaan en 46% om het vertrouwen tussen die groepen en de eigen organisatie te verbeteren.
- 16,5% van ondervraagden zegt zich bewust te zijn van het bestaan van werk-nemerblogs waarop werkgerelateerde onderwerpen besproken worden, maar vrijwel niemand volgt wat er op deze blogs gebeurt.
- 10,7% van ondervraagden zegt dat men een formeel beleid heeft rond werknemers die bloggen.

Kortom – kort door de bocht maar daarom niet minder juist - de conclusie lijkt gerechtvaardigd dat de pr-branche een belangrijke ontwikkeling bijna volledig op zijn beloop laat, of op zijn minst hopeloos achterloopt bij de razendsnelle ontwikkelingen op dit gebied. En dan te bedenken dat, aldus Frank: ‘de tools om blogs als bedrijf zelf te monitoren zo gebruiksvriendelijk zijn, dat je daar niet perse een duur bureau voor hoeft in te huren.’
Zie:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in