Overslaan en naar de inhoud gaan

Printing-on-demand: is er vraag naar?

Toen rond 1455 Gutenberg bijdroeg aan een ommezwaai in het toenmalige medialandschap, door een bijbel te drukken in plaats van over te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met opkomende mogelijkheden van internet en snelle communicatieverbindingen, waarvan de mogelijkheden vrijwel oneindig lijken, is naast het beschikbaar hebben van delen van boeken op of zelfs complete boeken via , ook al enige tijd een opkomst te merken van de mogelijkheid om via internet je eigen boek, proefschrift of andere vorm van document uit te geven, zonder tussenkomst van een fysieke uitgever. Voorbeelden zijn te vinden op de websites van en .

related partner content for mobile comes here

Kortweg gezegd ben jezelf de uitgever, opmaker, promotor en verkoper van jouw eigen schrijfsels, maar ook niet onbelangrijk: je bent ook degene die de copyrights geniet. Verder wordt er pas een boek gedrukt als het besteld is. Dus er zal nooit sprake zijn van voorraadvorming, maar ramsjpartijen behoren dus ook tot de verleden tijd. Naar gelang je dieper in de buidel tast, kun je één of enkele van deze taken laten uitvoeren door de aanbieders van deze diensten, maar dan wordt het verschil, in met name kosten, natuurlijk aanzienlijk kleiner met de oude, vertrouwde uitgever.

Uiteraard zie je ook al weer enige vorm van integratie: klassieke uitgevers die ook printing-on-demand gaan aanbieden, of met pakketten komen die aansluiten bij jouw persoonlijke uitgeefwensen.

Dus voor degene die nog eens een onvervulde wens heeft om een boek uit te geven, maar niet langs de uitgevers komt, is dit wellicht een mooie gelegenheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in