Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertising gekwantificeerd

Welke rol speelt online advertising nu werkelijk bij het merkbouwen? Unilever liet het uitzoeken voor Dove Nutrium Bar en komt tot de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een jaar lang werden de relatieve effectiviteit en de synergie bussen online en traditionele media-activiteiten gemeten voor Unilever’s Dove Nutrium Bar. Uit het onderzoek blijkt dat zaken als brand awareness, merkattributen en aankoopintentie sterk verbeterd cq verhoogd worden door de bijdrage van online advertising. Bovendien stimuleert een hoge online frequentie de effectiviteit van het merk: een verhoging van zes naar 12 impressies gedurende zes weken verhoogde de effectiviteit van Dove Nutrium Bar met 42 procent. En terwijl tv, print en online allen effectief zijn voor de branding, is online over het geheel genomen meer kostenefficient.

related partner content for mobile comes here

Unilever werkte in dit onderzoek samen met de Advertising Research Foundation (ARF), het Interactive Advertising Bureau (IAB), MSN en onderzoeksbureau Rex Briggs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in