PR-malaise in volle breedte
Al in het jaar 2000 gingen de PR-bestedingen bij bedrijven omlaag. Dit komt omdat zij voor het derde achtereenvolgende jaar veel PR-werk binnenshuis afhandelden. Het lijkt erop dat de PR-bureaus hierdoor het hardst zijn getroffen. In 2000 kwam nog 43,3 procent van het budget bij PR-bureaus terecht, in 2001 was dat slechts 32,4 procent. Verwacht wordt dat dit jaar niet meer dan 26.7 procent van het budget naar bureaus gaat.
Niettemin is er ook goed nieuws. Het afgelopen jaar rapporteerde maar liefst 42 procent van de communicatiemanagers direct aan de president of CEO. Dit jaar lijkt dat getal de 51 procent te gaan benaderen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok lijkt het erop dat de PR-bureaus betere tijden tegemoet gaan. Terwijl bijna een derde van de ondervraagden meldt dat de PR-uitgaven voor 2002 lager uitpakken dan in 2001, verwacht 41 procent dat het bedrag hetzelfde blijft en 29 procent dat zij meer wil uitgeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid