Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-malaise in volle breedte

PR-budgetten in Amerika zijn in 2001 met 21 procent gedaald. Dit blijkt uit de jaarlijkse Corporate Survey van PRWeek. Het onderzoek biedt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al in het jaar 2000 gingen de PR-bestedingen bij bedrijven omlaag. Dit komt omdat zij voor het derde achtereenvolgende jaar veel PR-werk binnenshuis afhandelden. Het lijkt erop dat de PR-bureaus hierdoor het hardst zijn getroffen. In 2000 kwam nog 43,3 procent van het budget bij PR-bureaus terecht, in 2001 was dat slechts 32,4 procent. Verwacht wordt dat dit jaar niet meer dan 26.7 procent van het budget naar bureaus gaat.

related partner content for mobile comes here

Niettemin is er ook goed nieuws. Het afgelopen jaar rapporteerde maar liefst 42 procent van de communicatiemanagers direct aan de president of CEO. Dit jaar lijkt dat getal de 51 procent te gaan benaderen.

Ook lijkt het erop dat de PR-bureaus betere tijden tegemoet gaan. Terwijl bijna een derde van de ondervraagden meldt dat de PR-uitgaven voor 2002 lager uitpakken dan in 2001, verwacht 41 procent dat het bedrag hetzelfde blijft en 29 procent dat zij meer wil uitgeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in