Overslaan en naar de inhoud gaan

Nauwelijks reclamegroei in Europa

Europese advertentiebestedingen groeien dit jaar marginaal, met 0,4 procent. In Amerika lijkt de advertentiemarkt enigszins aan te trekken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau voorziet amper groei op de Europese advertentiemarkt, in tegenstelling tot die in Amerika, aldus de Financial Times. In Europa's vijf grootste markten laat alleen Duitsland een advertentiekrimp zien. De Duitse bestedingen dalen met 0,9 procent. In Engeland stijgen ze met 1,1 procent en in Frankrijk 1,3 procent. In Spanje en Italië is de groei 0,7 en 0,6 procent.

related partner content for mobile comes here

In 2004 groeien volgens Zenith de Europese advertentiebestedingen met 3,2 procent, in Amerika ligt dat percentage op 4,5 procent. Zenith houdt bij de berekening van zijn cijfers rekening met een korte oorlog in Irak.
De sterkere Amerikaanse groei zou worden veroorzaakt door de ingrijpende wijze waarop Amerikaanse bedrijven reageerden op de dalende economie. Bedrijven ontsloegen medewerkers soms in groepen van tienduizenden, iets dat in Europa amper mogelijk is (Planet Multimedia).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in