Overslaan en naar de inhoud gaan

WHO ontkent samenwerking met McDonald’s

McDonald’s is in Engeland op de vingers getikt door de World Health Organisation (WHO) nadat het bedrijf had gesuggereerd dat het meedoet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De WHO zegt dat McDonald’s weliswaar gezondere voeding op het menu heeft staan en dat de fastfoodketen ook wel voorlichting geeft, maar er is geen formele band tussen de gezondheidslobby en het bedrijf. McDonald’s suggereerde dit in een persbericht. ‘Pas tijdens een bijeenkomst in mei praten we met verschillende bedrijven over een strategie rond voeding en drank’, aldus een WHO-woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

McDonald’s is volgens BrandRepublic momenteel in Groot-Brittannië bezig met de ontwikkeling van het New Tastes Menu met gezondere voeding. Dit wordt ondersteund door een perscampagne met name gericht op drukke vrouwen die gezondere en light-voeding tot zich willen nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in