Michelin-mannetje in nieuwe campagne: superheld!


Sinds vorige week heeft het Michelin-mannetje, dat al sinds de jaren negentig van de 19de eeuw Bibendum heet, een stoerder uiterlijk en trekt hij banden uit zijn lijf om inferieure banden te vervangen of tegen boosaardige benzinepompen te strijden, zo is in de nieuwe commercial te zien
De reden voor de campagne is dat het tweede bandenmerk ter wereld wil laten zien dat zijn banden, die duurder zijn dan die van de ‘premium’-concurrenten, het extra geld meer dan de moeite waard zijn.
Volgens Michelin hebben de banden een betere performance en zijn ze duurzamer en de auto gebruikt minder benzine.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De campagne die wereldwijd wordt uitgerold, kost ongeveer 20 miljoen dollar en is volgens CNN het hoogste bedrag dat Michelin ooit aan een campagne heeft uitgegeven.
De campagne bestaat uit print- en internetadvertenties en tv-commercials. Bibendum heeft een eigen Facebook-pagina en een YouTube-kanaal.
Het bandenmerk ziet in het Michelin-mannetje de kans om zich te onderscheiden van de andere merken omdat Bibendum wereldberoemd en geliefd is.
De laatste jaren had het Michelin-mannetje een passieve rol in de branding van het merk.
De campagne grijpt terug op de begintijd van Bibendum. Vroeger gooide het mannetje vanuit zijn lijf ook banden - toen nog fietsbanden - en was hij soms zelfs afgebeeld als een gladiator, omringd door dode lichamen.
Bibendum is iets slanker dan voorheen, maar het schijnt dat dit de meeste mensen niet zal opvallen, zo subtiel is het. Het mannetje is zo bekend dat Michelin vreest dat te grote aanpassingen aan het uiterlijk van de bandenman, afbraak doen aan dit ‘icoon’.
De nieuwe Bibendum lijkt nu een beetje op een Teenage Mutant Ninja Turtles, vind ik. Maar wel stoer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid