Overslaan en naar de inhoud gaan

Michelin-mannetje in nieuwe campagne: superheld!

Het schattige Michelin-mannetje wordt iets stoerder, zo is in de nieuwe advertentiecampagne van het Franse bandenmerk te zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds vorige week heeft het Michelin-mannetje, dat al sinds de jaren negentig van de 19de eeuw Bibendum heet, een stoerder uiterlijk en trekt hij banden uit zijn lijf om inferieure banden te vervangen of tegen boosaardige benzinepompen te strijden, zo is in de nieuwe commercial te zien

related partner content for mobile comes here

De reden voor de campagne is dat het tweede bandenmerk ter wereld wil laten zien dat zijn banden, die duurder zijn dan die van de ‘premium’-concurrenten, het extra geld meer dan de moeite waard zijn.
Volgens Michelin hebben de banden een betere performance en zijn ze duurzamer en de auto gebruikt minder benzine.

De campagne die wereldwijd wordt uitgerold, kost ongeveer 20 miljoen dollar en is volgens het hoogste bedrag dat Michelin ooit aan een campagne heeft uitgegeven.
De campagne uit print- en internetadvertenties en tv-commercials. Bibendum heeft een eigen en een .

Het bandenmerk ziet in het Michelin-mannetje de kans om zich te onderscheiden van de andere merken omdat Bibendum wereldberoemd en geliefd is.
De laatste jaren had het Michelin-mannetje een passieve rol in de branding van het merk.

De campagne grijpt terug op de begintijd van Bibendum. Vroeger gooide het mannetje vanuit zijn lijf ook banden - toen nog fietsbanden - en was hij soms zelfs afgebeeld als een gladiator, omringd door dode lichamen.

Bibendum is iets slanker dan voorheen, maar het schijnt dat dit de meeste mensen niet zal opvallen, zo subtiel is het. Het mannetje is zo bekend dat Michelin vreest dat te grote aanpassingen aan het uiterlijk van de bandenman, afbraak doen aan dit ‘icoon’.

De nieuwe Bibendum lijkt nu een beetje op een Teenage Mutant Ninja Turtles, vind ik. Maar wel stoer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in