
Dat blijkt uit een meting van Nielsen Media Research. De onderzoekers zagen een verschuiving van adverteren in dagbladen en publiekstijdschriften naar radio, internet en folders. De advertentie-uitgaven aan bladen en de tijdschriften daalden met 1,7 procent tot 191 miljoen euro. Bij vaktijdschriften was de daling nog sterker: 3,6 procent tot 43 miljoen euro.
Radio (plus 14,6 procent) en internet (plus 16 procent) maakten de grootste sprongen. In totaal werd 120 miljoen euro uitgegeven aan radiospotjes en 57 miljoen euro aan internetadvertenties.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeIn het jaar tot nu toe gaf Unilever het meeste uit, bijna 187 miljoen euro. Dat is 9 procent meer dan vorig jaar. Telecombedrijf KPN en Unilevers concurrent Procter & Gamble gaven respectievelijk 83 miljoen en 63 miljoen euro uit.
De kredietcrisis heeft in het derde kwartaal van dit jaar volgens Nielsen nog geen invloed gehad op de Nederlandse advertentiemarkt. Het bureau verwacht dat de invloed van de crisis op zijn vroegst in het huidige kwartaal zichtbaar wordt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee