Overslaan en naar de inhoud gaan

Media-bestedingen in derde kwartaal +4,8 pct

In het derde kwartaal stegen de mediabestedingen met 4,8 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd bijna 1,4…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een meting van Nielsen Media Research. De onderzoekers zagen een verschuiving van adverteren in dagbladen en publiekstijdschriften naar radio, internet en folders. De advertentie-uitgaven aan bladen en de tijdschriften daalden met 1,7 procent tot 191 miljoen euro. Bij vaktijdschriften was de daling nog sterker: 3,6 procent tot 43 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Radio (plus 14,6 procent) en internet (plus 16 procent) maakten de grootste sprongen. In totaal werd 120 miljoen euro uitgegeven aan radiospotjes en 57 miljoen euro aan internetadvertenties.

In het jaar tot nu toe gaf Unilever het meeste uit, bijna 187 miljoen euro. Dat is 9 procent meer dan vorig jaar. Telecombedrijf KPN en Unilevers concurrent Procter & Gamble gaven respectievelijk 83 miljoen en 63 miljoen euro uit.

De kredietcrisis heeft in het derde kwartaal van dit jaar volgens Nielsen nog geen invloed gehad op de Nederlandse advertentiemarkt. Het bureau verwacht dat de invloed van de crisis op zijn vroegst in het huidige kwartaal zichtbaar wordt (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in