Overslaan en naar de inhoud gaan

VetMerk

Het Voedingscentrum wil geen nieuwe hamburgerketens in woonwijken waar vette mensenkinderen wonen. Het is nogal wat in dit gereguleerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Natuurlijk begrijpen wij sommige regeltjes wel, maar van deze dwaling van het Voedingsbureau niet echt. Nog effe en er mogen geen autodealers meer komen die van die vette fourwheeldrives in bijvoorbeeld Amsterdam Zuid slijten. De autootjes daar worden met de dag vetter.
En wat dacht u van apotheken die worden verbannen uit wijken waar hordes oudjes teveel medicijnen slikken. De waanzin van de gedachte van het Voedingsbureau viert hoogtij.
Hebben we niets beters meer te doen?
Misschien moeten we meer de nadruk leggen op de eigen verantwoordelijkheid van Merken. Daar ligt immers de eerste verantwoordelijkheid zowel maatschappelijk als Merktechnisch. En nou niet gaan zeggen dat sigarettenfabrikanten toch ook al jaren hun verantwoordelijkheid ontlopen.

related partner content for mobile comes here

De kern van de oplossing ligt bij de Consumens en het Merk zelf. Merken die merken dat het een Merk versterkt als ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen zullen winnaars worden. De Consumens wil nou eenmaal dat Merken hun verantwoordelijkheid oppakken. Daarbij zal de Consumens de wereld beschermen tegen Merk- en product uitwassen.
Vindt u het een mooi standpunt maar onhaalbaar, dan wijs ik u op een al langer gaande trend dat Consumensen rommel niet meer pikken.

De Consumens is een verenigd Merk aan het worden dat ieder moment haar kracht kan tonen. Dat de Consumens af en toe nog geprikkeld moet worden om misstanden te lijf te gaan is weer een taak van de early watchers, die de Merkwaakhonden van de maatschappij aan het worden zijn.

De Consumens zal uiteindelijk de Merken de weg wijzen en de slimme Merken zullen die weg volgen. Iedere dag.
VetCool hé.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in