Overslaan en naar de inhoud gaan

Listerine helpt blinden een glimlach te herkennen

Merk wil weg van communicatie over witte tanden en meer nadruk leggen op de impact van een glimlach
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mondverzorgingsmerk Listerine heeft een provocatieve en tegelijk hartverwarmende app ontwikkeld waarmee het mogelijk is voor blinden om te ervaren dat iemand naar hen glimlacht. In een film ‘Feel Every Smile’ legt het bedrijf dat de glimlach van duizenden faciliteert uit hoe blinden een glimlach ervaren en welke functie die voor hen heeft. De app werkt met gezichtsherkenning van een afstand van ongeveer vijf meter en stuurt een geluids- of trilsignaal naar de smartphone.


related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



In de film is te zien hoe blinden reageren op het gegeven dat ze voor het eerst in jaren of hun hele leven kunnen voelen dat iemand naar hen lacht. Volgens Listerine’s brand director Alice Lovell past de ontwikkeling van de app en de verwachte publiciteit die het genereert bij de verandering van de focus die Listerine legt van het nastreven van een witte glimlach naar de impact die een glimlach heeft: ‘mensen kunnen een glimlach van een afstand van 100 meter zien en dat heeft ook echt impact op hoe je je voelt, dat wilden we op een positieve manier banadrukken.’

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in