‘Less gassy’ bier voor Britse vrouwen
Molson Coors komt met twee ‘vrouwvriendelijke’ bieren onder de namen Animée en Carling Chrome.
De brouwerij wil vissen in de nog niet aangeboorde makt van vrouwlijke bierdrinkers (die wordt geschat op zo’n 160 miljoen Britse ponden). Het onderscheidende van deze bier moet zien: minder bubbles (‘les gassy’) en minder bitter.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMarketingWeek meldt dat de afdeling ‘Bitter Sweet’ van de brouwerij maar liefst drie jaar lang onderzoek heeft gedaan naar hoe bier aantrekkelijk kan worden voor vrouwen.
Molson Coors wil, net als de merken op de Nederlandse markt, de dalende bieromzet aanvullen met een markt die nog onvoldoende wordt aangesproken.
De brouwerij heeft al de vrouwenbieren Kasteel Cru en Kasteel Cru Rosé, gelanceerd en onderneemt ook pogingen om het grote merk Carling minder mannelijk te maken, in de hoop dat ook dit bier (meer) vrouwen zal gaan aanspreken.
.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid