Overslaan en naar de inhoud gaan

Knabbonnement

Gespot in Engeland: een internetservice waarbij klanten een doos vol gezonde snacks naar keuze kunnen bestellen voor £3,49 inclusief next…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nibble Box is een product van dat in het najaar van 2008 is opgericht door een team rond Graham Bosher. De internetondernemers waren reeds betrokken bij een serie verwante internetbedrijven dat dvd's verhuurde, samengebracht onder de naam LoveFilm.com. Dit videoverzendhuis was destijds goed voor drie miljoen pakketjes per maand, dus er was ervaring met postordering.

related partner content for mobile comes here

Bosher bedacht dat niemand inspeelt op de kleine kantoortrek en fabriceerde een Nibble Box van een formaat dat door de brievenbus past. Klanten kunnen op de website van Graze een keuze maken uit noten, gedroogd fruit, zaden, olijven en zuidvruchten, om de combinatie van hun voorkeur de volgende dag bezorgd te krijgen. Geen instant gratification dus, maar wel een alternatief voor de gezondheidsbewuste kantoorknabbelaar. Die met een dagelijkse wandeling veel meer bites for bucks kan vinden, maar dat terzijde.

Afgelopen zomer incasseerde Graze.com een fikse kapitaalinjectie van fondsen zoals en . Die twee miljoen pond wordt nou verbrast aan intensieve marketing. Daarbij mengt Graze.com nieuwe media met oude media. Het bedrijf is behoorlijk actief met banners, heeft een netwerk van en doet veel in socail media.

Maar Graze.com weet ook de print media te vinden. Voor knabonneewerving worden freesheets zoals Metro en cheapsheets zoals van The Independent ingezet. Lezers krijgen een aanbieding: eerste bestelling gratis en tweede bestelling half geld. Of dat veel nieuwe klanten en uiteindelijk ook abonnees oplevert, blijft een beetje vaag. Maar Graze.com spreekt wel tot de verbeelding. Het bedrijf wil uitbreiden door lunch boxes aan te bieden en kijkt met een schuin oog naar de gigantische markt voor schoolmaaltijden.

Waarschijnlijk hopen de oprichters dat een bedrijf als Nestlé of Kellogg's toehapt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in