Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkcijfers: Sotsji op 1

De laatste week van Olympische Winterspelen in Sotsji betekende een marktaandeel van 46 procent voor de publieke zenders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In week 8 waren de publieke zenders over de gehele dag goed voor bijna de helft van de tv-markt: 46 procent. Nederland 1 had een marktaandeel van 33,9 procent.

In het avondtijdvak behaalden de publieke zenders een aandeel van 40,5. Nederland 1 had ’s avonds 25,0 procent.

De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een aandeel van 21,5 procent (’s avonds 29,2). RTL4 was goed voor 13,6 (gehele dag) en 18,5 procent.  De SBS-zenders scoorden 11,0 en 15,2. SBS6 had een aandeel van 5,8 over de hele dag en 7,9 in het avondtijdvak.

De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden over de hele dag samen een marktaandeel van 8,8 en in het avondtijdvak 5,5.

In de top 10 van best bekeken programma’ s staat negen keer ‘Sotsji’. De huldiging van de 10 KM heren schaatsen staat bovenaan met 4.326 miljoen kijkers. 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in