
Jordi van de Bovenkamp (42) is aangesteld als creative director bij TBWA\Neboko. Hij stapt over van Boomerang Agency, waar hij sinds 2022 als executive creative director werkzaam was. In een verder verleden was hij onder meer creative director bij Monks. Van de Bovenkamp start dinsdag 15 april in zijn nieuwe rol.
Wie zijn rol bij Boomerang overneemt, is niet bekend. Eind vorig jaar maakte ook Renée van den Oetelaar de overstap van Boomerang naar TBWA.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDe actualiteit
Van de Bovenkamp zegt uit te kijken naar de kansen die TBWA hem biedt om snel op de actualiteit -waar hij enigszins om bekendstaat- in te spelen. 'Reclame draait niet alleen om campagnes met lange aanlooptijden, soms moet je met 200 km/u reageren op wat er nú speelt. Als het kabinet ineens valt, wil je als merk direct kunnen inspringen op die actualiteit. Het lijkt me geweldig om iets van die mentaliteit toe te voegen aan TBWA.'
Ook TBWA's chief commercial officer Darre van Dijk noemt de 'snelheid' van Van de Bovenkamp een van de redenen om hem aan te nemen. 'Hij brengt frisse energie en creatief ondernemerschap mee. Zijn ervaring en aanpak geven ons de ruimte om sneller en scherper te reageren op de actualiteit. Dat voegt echt iets nieuws toe aan ons creatieve arsenaal', aldus Van Dijk.
Humor in reclame
De reclamemaker ziet bij zijn nieuwe werkgever voldoende ruimte om 'humor in reclame' terug te brengen - een veelgehoorde wens in 'het vak' de laatste jaren. Van de Bovenkamp: 'Ik verneem inderdaad vaak dat mensen verlangen naar de humoristische commercials van vroeger. Daar wil ik graag aan bijdragen. En als dat op één plek kan, is het bij TBWA. Tegelijkertijd mogen we als sector best wat trotser zijn op elkaars werk. Dat 'not invented here'-syndroom ben ik wars van.'
Hij vervolgt: 'Stel je voor: je zit 's avonds op de bank, wijntje erbij, bakje cashewnoten en je ziet op televisie een commercial voorbijkomen die inspeelt op nieuws dat diezelfde middag op Adformatie of Nu.nl stond. Ik wil bij TBWA de snelheid van social media en digital out of home naar televisie brengen. Als dat lukt, ben ik blij.'
Vader
Privé valt zijn stap bovendien samen met een nieuwe levensfase. 'Ik ben net vader geworden van een tweede kind. Dan kijk je anders naar wat je wil, waar je energie van krijgt en waar je het verschil wil maken. TBWA voelt daarbij als de juiste plek', aldus Van de Bovenkamp.
De laatste jaren is Van de Bovenkamp een bekend gezicht binnen én buiten de reclamewereld. Zijn jaarlijkse roast bij de Effie Awards is intussen even berucht als geliefd, maar ook is hij regelmatig te gast bij talkshows als Beau en Renze om zijn mening te geven over bijvoorbeeld kerstcommercials of de Super Bowl. Ook is hij sinds kort met een eigen voorstelling in de Nederlandse theaters te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee