Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch pakt zijn icoon aan en introduceert nieuwe groene beugelfles

Grolsch introduceert wereldwijd een nieuwe groene beugelfles.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

introduceert wereldwijd een nieuwe groene beugelfles.

related partner content for mobile comes here

De fles die in zijn 111-jarige bestaan is uitgegroeid tot het boegbeeld van Grolsch ondergaat een metamorfose, laat de brouwer weten.

Nederland, waar de nieuwe beugelfles de bruine beugel vervangt, krijgt eind april de primeur. De overige markten volgen daarna.

Met de introductie wil Grolsch 'de beugelfles weer zichtbaar maken en het icoon van de brouwerij de moderne status geven die het verdient'.

Grolsch: 'De nieuwe beugelfles oogt slanker doordat hij iets hoger en smaller is dan het huidige ontwerp. Daarnaast zorgen de afgeplatte zijden ervoor dat de beugel lekker in de hand ligt.

'Doordat de karakteristieke vorm en beugelsluiting zijn behouden, blijft de nieuwe beugelfles herkenbaar en vertrouwd voor de consument. Het typische plopgeluid bij het openen van de fles blijft en staat garant voor het inluiden van een ultieme bierbeleving waarbij zien, voelen, horen en proeven centraal staan.'

Het ontwerp van de nieuwe beugelfles is afkomstig van . Dit bureau is ook verantwoordelijk voor het ontwerp van de groene 33 cl statiegeldfles die de brouwer eind 2006 introduceerde.

De beugelfles van Grolsch is sinds de introductie in 1897 in essentie hetzelfde gebleven. Na de Tweede Wereldoorlog, wanneer de standaard bruine kroonkurkfles zijn intrede doet, houdt Grolsch directeur Theo de Groen als enige brouwer vast aan de beugelfles.
Die eigenwijsheid levert nu onderscheid op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in