Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebroeders Janssen Creative Talent of the Year

De broers Bas en Koen Janssen – ‘Gebroeders Janssen’- zijn vanmiddag uitverkoren tot Creative Talent of the Year, de nieuwe prijs van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De broers Bas en Koen Janssen – ‘Gebroeders Janssen’- zijn vanmiddag uitverkoren tot , de nieuwe prijs van Ideafighters in samenwerking met T-Mobile en War Child.

related partner content for mobile comes here

Sinds 2007 steunt T-Mobile War Child als communicatiepartner met mensen en middelen. Elk jaar staat december in het teken van de samenwerking tussen T-Mobile en War Child. Om dit naar buiten te brengen lanceert T-Mobile in december een campagne. Vorig jaar werd via het T-Mobile spaarpuntenprogramma ruim 60.000 euro opgehaald, waarmee War Child 5000 oorlogskinderen kon helpen. Dit jaar willen ze daar overheen. Om een online/social media campagne te bedenken met nog meer succes, schakelde T-Mobile de crowd van Ideafighters in.

Ideafighters is opgezet door als een platform waar creatieven hun talent kunnen inzetten voor merken. De Creative Talent of the Year Challenge is de officieuze kickoff van het platform.

Het duo Bas en Koen Janssen, dat zich presenteerde als ‘Gebroeders Janssen’, versloeg vanmiddag de vier finalisten die hun ideeën bij T-Mobile in Den Haag presenteerden aan de vakjury onder leiding van Bianca Driessen, senior communications manager van T-Mobile. De vijf waren overgebleven uit 92 inzendingen, na twee selectierondes door T-Mobile.
Bianca Driessen overhandigde de winnaars een cheque van 5000 euro en de belofte dat hun campagne wordt ontwikkeld en uitgerold in december, de overige vier ontvingen elk 1000 euro.
De vakjury bestond naast voorzitter Driessen uit: Ellen Kooij, hoofd marketing War Child; Astrid Groeneweegen, partner en strategy director Boondoggle Amsterdam; Stan van Zon, creative director Etcetera; en Astrid Prummel, adjunct-hoofdredacteur Adformatie en hoofdredacteur Creatie.

De vijf nominaties zijn te zien.

‘Gebroeders Janssen’ wonnen de CTOTY Challenge met hun idee ‘Punten scoren bij je vrienden’. Hun omschrijving van het idee: ‘Wij willen het doneren laagdrempelig en inzichtelijk maken, door te laten doneren in de vorm van tastbare producten. Zo doneer je niet direct geld, maar bijvoorbeeld lesmateriaal, verf of een voetbal. Daar scoor je wel punten mee!’ De vakjury roemde het idee als slim doordacht, gekoppeld aan belgedrag/T-Mobile, laagdrempelig en ook inhoudelijk van alle kanten rond en kloppend.

Tweede werden ‘Quirijnen en Van den Hout’ met ‘T-Mobile, aan jou de keuze’. Hun eigen omschrijving: ‘Spendeer je T-Mobile punten niet aan kortingsacties voor jezelf, maar in concrete middelen voor oorlogskinderen. Want stem je liever op 5 cent korting op je sms-bundel of op 1 jaar bescherming voor 23 kinderen? Aan jou de keuze.’ De vakjury loofde het eenduidige concept dat mensen aanzet om op een andere manier na te denken over waarde(n), maar vond het jammer dat op nogal moralistische wijze werd ingespeeld op het schuldgevoel van mensen.

Derde werden ‘Kevin en Bram’ met ‘Ieder kind heeft talent’: ‘War Child en T-Mobile vinden dat ieder kind dit talent zou moeten kunnen benutten. Doneer T-Mobile punten en steun hun ontwikkeling!’. De vakjury had veel waardering voor het idee om uit te gaan van de kracht van het kind, maar miste een goede strategische doorvertaling.

Op de vierde plaats eindigden ‘EsenVince’ met ‘Geef oorlogskinderen hun stem terug’: ‘Samen met je virtuele netwerk werk je aan de toekomst van jonge oorlogsslachtoffers. Door T-Mobile punten te doneren geef je oorlogskinderen een stem, bijvoorbeeld door hen radio te laten maken. Act local, think global!’. De vakjury vond het idee goed aanhaken bij de werkwijze van War Child, maar stelde ook vast dat er niet goed nagedacht leek te zijn over het mechanisme erachter.

Vijfde werd ‘Benny’ met zijn ‘War Child app’: ‘Met de War Child app kun je makkelijk doneren met T-Mobile points. Via social media hou je je vrienden op de hoogte en zie je de acties die zij steunen. Bestaande content van War Child meets the next technology van T-Mobile!’. De vakjury vond het idee van de mobile app ‘in het hart van T-Mobile’, maar miste inhoudelijkheid. Het idee bleef te veel hangen in de techniek volgens de jury.

Later op de avond mailde Vera Wagenaar mede namens Bianca Driessen meer informatie over het partnership van T-Mobile met War Child.
Daaruit blijkt dat net zoals bij T-Mobile, communicatie bij War Child een centrale rol spelt in de hulpverlening.
T-Mobile steunt de onafhankelijke humanitaire organisatie dan ook niet alleen met geld, maar verzorgt alle mobiele communicatiediensten van de medewerkers op het hoofdkantoor en stelt de veldwerkers van War Child in staat hun werk te doen met behulp van satelliettelefoons, communicatieverbindingen en netwerkdiensten.
De samenwerking is structureel en behelst ook het gezamenlijk bedenken, opzetten en uitvoeren van activiteiten.
Medewerkers van T-Mobile kunnen als vrijwilliger betrokken zijn bij diverse acties van War Childom kinderen te helpen en geld in te zamelen.
Communicatie is wat T-Mobile met War Child verbindt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in