Overslaan en naar de inhoud gaan

Frans van den Mosselaar overleden

Op 6 augustus is in Haarlem Frans van den Mosselaar (59) overleden. Hij was een van de drijvende krachten achter Van Luyken Communicatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Frans van den Mosselaar begon zijn loopbaan als dagbladjournalist bij het Noordhollands Dagblad en de Twentsche Courant. Hij vervulde van 1980–1982 de functie van voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Journalisten.

In 1983 maakte hij de overstap naar de ‘andere kant’. Hij kwam als communicatieadviseur in dienst van Van Luyken PR en PA Consultants. In 1990 volgde zijn benoeming tot directeur van vestiging Nederland. In de periode 1995-1998 was hij vicevoorzitter van Stichting Ideële Reclame (SIRE).
In 1996 werd het bureau omgevormd tot Van Luyken Communicatie Adviseurs. Van meet af aan behoorde Frans van den Mosselaar tot de vennoten van deze maatschap. Sinds 2006 vervulde hij de functie van voorzitter van het Dagelijks Bestuur.

“Wat zeker op het conto van Frans van den Mosselaar moet worden geschreven, is dat hij van communicatie een ambacht heeft gemaakt. Een vak dat zich heeft waargemaakt met resultaten en zich moest ontdoen van franjes, titels als kerstboomverlichtingen, auto’s die net zo glommen als de ego’s en adviseurs die meer adviseerden dan deden, ” aldus Jaap de Jong in een over zijn collega.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in