'Gebruikers positief over mobiele campagnes'
Ilse media heeft in samenwerking met MeMo² voor de NS een mobiel tracking onderzoek uitgevoerd onder gebruikers van mobiel internet op Mobiel.nu.nl naar onder andere reclameherkenning en -waardering.
'Dit is het eerste onderzoek dat wij op de mobiele telefoon hebben laten uitvoeren', zegt Erik Rovers, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van mobiele sites bij ilse media. 'Er zijn wel eerder onderzoeken gedaan naar mobiel internet, maar deze zijn nooit op de mobiele telefoon zelf uitgevoerd.' Hij noemt de respons hoog: bijna 400 respondenten hebben de vragenlijst ingevuld, op de in totaal twaalf vragen die de respondenten op hun mobiel hebben beantwoord.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit het onderzoek komt naar voren dat de reclameherkenning van de mobiele NS-banners 66 procent is. De bekendheid is 67 procent en de gebruiksfrequentie 52 procent. Ook toont het onderzoek aan dat ruim 80 procent van de respondenten niet negatief tegenover advertenties op mobiele websites staat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid