Overslaan en naar de inhoud gaan

'Gebruikers positief over mobiele campagnes'

Ruim driekwart van de respondenten in een onderzoek van ilse media staat positief of neutraal tegenover advertenties op mobiele websites.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ilse media heeft in samenwerking met MeMo² voor de NS een mobiel tracking onderzoek uitgevoerd onder gebruikers van mobiel internet op naar onder andere reclameherkenning en -waardering.

related partner content for mobile comes here

'Dit is het eerste onderzoek dat wij op de mobiele telefoon hebben laten uitvoeren', zegt Erik Rovers, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van mobiele sites bij ilse media. 'Er zijn wel eerder onderzoeken gedaan naar mobiel internet, maar deze zijn nooit op de mobiele telefoon zelf uitgevoerd.' Hij noemt de respons hoog: bijna 400 respondenten hebben de vragenlijst ingevuld, op de in totaal twaalf vragen die de respondenten op hun mobiel hebben beantwoord.

Uit het onderzoek komt naar voren dat de reclameherkenning van de mobiele NS-banners 66 procent is. De bekendheid is 67 procent en de gebruiksfrequentie 52 procent. Ook toont het onderzoek aan dat ruim 80 procent van de respondenten niet negatief tegenover advertenties op mobiele websites staat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in