Uitbreiding zoekmachine marketing Publicis Groep
De nieuwe aanschaf past in de nieuw gevormde VivaKi Nerve Center divisie en vergroot Publicis' mogelijkheden voor zoekmachinemarketing aanzienlijk. Behalve toegepaste applicaties, brengt Performics ook een pakket van 130 zoekmarketing klanten met zich mee, waaronder de twee grote Publicis media accounts Hewlett Packard en Verizon. Publicis media bureaus Starcom MediaVest Group, Digitas en Zenith Optimedia voeren allen hun eigen zoekmachine marketing. Performics zal als nog zo'n divisie opereren.
Voor Google was het van meet af aan duidelijk dat het Performics in de etalage zou zetten, onder meer vanwege mogelijke conflicterende belangen. Zoekmachine activiteiten zal naar verwachting meer dan 10 miljard US dollar opleveren in de Verenigde Staten, zo meldt eMarketer. Dat staat voor ongeveer 40 procent van alle online advertentie inkomsten. Performics heeft vestigingen in Chicago, New York, San Francisco, Londen en Singapore. (Advertising Age)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid