Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitbreiding zoekmachine marketing Publicis Groep

Publicis heeft zoekmachinebureau Performics overgenomen van Google. Google verkreeg Performics bij de overname van Double Click.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe aanschaf past in de nieuw gevormde VivaKi Nerve Center divisie en vergroot Publicis' mogelijkheden voor zoekmachinemarketing aanzienlijk. Behalve toegepaste applicaties, brengt Performics ook een pakket van 130 zoekmarketing klanten met zich mee, waaronder de twee grote Publicis media accounts Hewlett Packard en Verizon. Publicis media bureaus Starcom MediaVest Group, Digitas en Zenith Optimedia voeren allen hun eigen zoekmachine marketing. Performics zal als nog zo'n divisie opereren.

related partner content for mobile comes here

Voor Google was het van meet af aan duidelijk dat het Performics in de etalage zou zetten, onder meer vanwege mogelijke conflicterende belangen. Zoekmachine activiteiten zal naar verwachting meer dan 10 miljard US dollar opleveren in de Verenigde Staten, zo meldt eMarketer. Dat staat voor ongeveer 40 procent van alle online advertentie inkomsten. Performics heeft vestigingen in Chicago, New York, San Francisco, Londen en Singapore. (Advertising Age)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in