Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympische Spelen leeft nauwelijks

Hoewel de media-aandacht voor de Olympische Spelen explodeert, groeit de beleving onder de Nederlandse bevolking voorlopig niet mee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het Olympische Index onderzoek, een initiatief van TBWA\Brand Experience Company in samenwerking met Trendbox.De Olympische Index, die berekend wordt op basis van vier indicatoren, stijgt van 228 naar 727. Die indicatoren zijn: de opinie en het gedrag van consumenten, de commerciële activiteiten rondom de Olympische Spelen en het Nederlands Olympisch team, de publicitaire aandacht voor de Olympische Spelen en het Nederlands Olympisch Team en de opinie van een vooraanstaand expertpanel. De sterke stijging van de index wordt vooral veroorzaakt door de toegenomen media-aandacht. De interesse in de Olympische Spelen is zelfs licht gedaald. Vier weken geleden was 51 pct nog geïnteresseerd, nu is dat nog maar 44 pct.

related partner content for mobile comes here

Wel geeft 65 pct van de Nederlanders aan dat het zich betrokken voelt bij het Nederlands Olympisch Team. Slechts 14 pct geeft aan vroeger of later naar bed te gaan, of voor de tv te eten om niets van de Olympische Spelen te missen.

Volgens TBWA\Brand Experience Company zijn er nog weinig verkoop- en winkelpromoties. Dat zou verklaren waarom er totnogtoe nog maar 5 pct van de Nederlanders heeft deelgenomen aan een Olympische promotie. Er wordt wel veel geadverteerd door ‘officiële’ sponsors, maar anders dan bij grote voetbalkampioenschappen zijn er weinig andere partijen die proberen mee te liften op een tijdelijke Olympische oranjehype.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in