Liz Claiborne miste gevoel voor de markt
Vorig jaar overleed Liz Claiborne, de vrouw die in de jaren zeventig onder haar eigen naam een kledingmerk opzette. Haar formule was vanaf het begin een succes en Claiborne kwam als eerste vrouwelijke oprichter van een onderneming in de Fortune 500 terecht. Toen ze in 1989 met pensioen ging, liet ze een florerend concern achter. Maar daarna ging het bergafwaarts met het merk.
Daarom zette het concern vorig jaar een ‘keiharde zakenman’ aan het roer, uit de fmcg-wereld: William McComb, die het marketingvak leerde bij Johnson & Johnson. Geheel in lijn met de trend, sinds LVMH de Procter & Gamble-marketeer Antonio Belloni aantrok en Gucci in zee ging met onze eigen Robert Polet, die groot werd bij Unilever.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMcCombs eerste actie was meteen opmerkelijk: hij vroeg Tim Gunn (bekend van het televisieprogramma Project Runway) de creatieve afdeling te gaan leiden. Gunn leidt al dertig jaar een beroemde designschool en slaagt erin om designers af te leveren die (ook) een goed gevoel voor marketing hebben. Dat trucje mag hij nu herhalen bij Liz Claiborne.
Bron: Fast Company
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid