Overslaan en naar de inhoud gaan

Liz Claiborne miste gevoel voor de markt

Het modemerk Liz Claiborne raakte in de versukkeling. Nieuwe bezems moeten de boel schoonvegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar overleed Liz Claiborne, de vrouw die in de jaren zeventig onder haar eigen naam een kledingmerk opzette. Haar formule was vanaf het begin een succes en Claiborne kwam als eerste vrouwelijke oprichter van een onderneming in de Fortune 500 terecht. Toen ze in 1989 met pensioen ging, liet ze een florerend concern achter. Maar daarna ging het bergafwaarts met het merk.

related partner content for mobile comes here

Daarom zette het concern vorig jaar een ‘keiharde zakenman’ aan het roer, uit de fmcg-wereld: William McComb, die het marketingvak leerde bij Johnson & Johnson. Geheel in lijn met de trend, sinds LVMH de Procter & Gamble-marketeer Antonio Belloni aantrok en Gucci in zee ging met onze eigen Robert Polet, die groot werd bij Unilever.

McCombs eerste actie was meteen opmerkelijk: hij vroeg Tim Gunn (bekend van het televisieprogramma Project Runway) de creatieve afdeling te gaan leiden. Gunn leidt al dertig jaar een beroemde designschool en slaagt erin om designers af te leveren die (ook) een goed gevoel voor marketing hebben. Dat trucje mag hij nu herhalen bij Liz Claiborne.

Bron: Fast Company

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in