Overslaan en naar de inhoud gaan

Schipholbezoekers pokeren voor KitKat

Bezoekers van Schiphol konden afgelopen woensdag meteen doorlopen naar de pokertafel. CBS Outdoor had deze buiten neergezet om de nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de kleurrijke hoofdrolspelers schoven aan om hun pokerkwaliteiten te laten zien. De campagne, ontwikkeld door de jonge creatieven Alex Danklof en Ron Engelbert, is gebaseerd op het winnende concept van de Creative Contest 2008. De billboards zijn de komende twee weken in heel Nederland te zien.

related partner content for mobile comes here

CBS Outdoor organiseert de jaarlijkse Creative Contest sinds 2006, dit jaar voor het eerst in samenwerking met de ADCN. Doel is jonge creatieven kennis te laten maken met de mogelijkheden van buitenreclame. Dit jaar had de Creative Contest de vorm van een workshop. Twintig teams gingen aan de slag met een opdracht van Nestlé: creëer een opvallende en effectieve buitenreclame voor KitKat.

Met het pokerconcept wonnen Danklof (29) en Engelbert (25) de competitie. In een persbericht van CBS Outdoor leggen ze uit: 'KitKat staat voor jong en origineel, met een knipoog. Daarom hebben we voor ons ontwerp een onder jongeren erg populair onderwerp gekozen: pokeren. De reclame-uiting zoomt in op het extravagante gedrag dat sommige spelers aan de pokertafel laten zien. De have a break-pay-off maakt in één oogopslag duidelijk hoe overdreven die situatie eigenlijk is.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in